بروزرسانی‌های مفید و جدید اندروید در راه است

کاربران تلفن‌های همراه اندروید به زودی ویژگی‌هایی را دریافت می‌کنند که کار را برای آنان راحت‌تر کرده و محیط اندرویدی بهتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم عامل اندروید مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را دریافت می‌کند که البته کاربران برای دریافت آن‌ها نیازی به ثبت نام دیگر ندارند. در واقع، این ویژگی‌های جدید هیچ ارتباطی با نسخه جدید اندروید ندارند؛ و این‌ها همه موارد مفیدی است که کاربران گوشی‌های اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


قابلیت های مفید و جدید اندروید

به عنوان مثال، با استفاده از پیام‌های متنی برنامه ریزی شده، کاربران می‌توانند زمان آینده‌ای را برای انتشار متن پیام پیش تعیین شده تعیین کنند. برای تنظیم زمان مشخص برای ارسال یک آزمون خاص، دکمه ارسال را پایین نگه دارید و فهرستی از زمان‌ها برای انتخاب شما ظاهر می‌شود.

این ویژگی برای کسانی که از دستگاه Android نسخه ۷ یا بالاتر استفاده می‌کنند در دسترس خواهد بود. گوگل معتقد است که این امر هنگام ارسال پیام کوتاه به خانواده یا دوستانی که در منطقه زمانی دیگری زندگی می‌کنند مفید خواهد بود.

صفحه خوان TalkBack گوگل برای کسانی که نابینا هستند یا در خواندن صفحه تلفن همراه خود مشکل دارند، بسیار مفید است. Google برخی از درخواستی‌ترین تغییرات را در TalkBack ایجاد کرده است از جمله «حرکات بصری بیشتر، منوی واحد، منوی کنترل خواندن جدید و .... .»

گوگل مپ همچنین یک حالت دیگر به عنوان حالت تاریک برای کاربران اضافه کرده است، قابلیتی که ممکن است چشم کاربران بی شمار Android را نجات دهد. با استفاده از حالت تاریک، کاربران به جای متن سیاه و سفید معمولی روی پس زمینه سفید، عکس آن را می‌بینند. در نتیجه، همه آن فضا‌های سفید کور در حالت تاریک سیاه هستند و از چشم کاربران Android و دیگران در یک اتاق تاریک یا شب محافظت می‌کنند و اگر از تلفنی با صفحه OLED استفاده می‌کنید، استفاده از حالت تاریک می‌تواند در باتری صرفه جویی کند.

به این دلیل که صفحه‌های OLED نور پس زمینه خود را ایجاد می‌کنند. خاموش کردن یک پیکسل باعث ایجاد رنگ سیاه می‌شود و با استفاده بیشتر از رنگ سیاه در حالت تاریک، پیکسل‌های بیشتری خاموش می‌شوند، به این معنی که باتری نیازی به صرف انرژی بیشتری ندارند. کلید ضامن برای فعال کردن این نسخه پیشرفته حالت تاریک در بخش «پس زمینه» در منوی تنظیمات برنامه پیدا می‌شود.

ویژگی های جدید اندروید

گاهی اوقات حتی وقتی تلفن قفل است باید فقط با «دستیار Google» صحبت کرد. در سناریویی از این دست، Google با کارت‌های جدیدی برای بررسی به کاربران کمک می‌کند. حتی وقتی تلفن در دست کاربر نیست، Google ارسال پیامک، پخش آهنگ یا حتی تنظیم زنگ هشدار را برای مددکار مجازی خود آسان می‌کند.

گوگل چند مثال در این باره می‌زند. کاربر می‌تواند از نیمه اتاقی که تلفن روی میز آن است عبور کرده و با گفتن «سلام گوگل، زنگ ساعت را تنظیم کن» یا «Hey Google موسیقی پاپ را در Spotify پخش کن» با کمک دستیار وظایف خود را انجام دهد و با بررسی رمز عبور، گذرواژه‌های کاربر توسط Google یکبار داده می‌شود تا ببینید آیا آن‌ها به اندازه کافی قوی هستند تا از نفوذ ناخواسته دیگران جلوگیری کنند.

این ویژگی همچنین بررسی می‌کند که آیا ورود به سیستم برنامه کاربر مورد نقض داده قرار گرفته یا خیر. در این صورت کاربران اعلانی دریافت خواهند کرد که به آن‌ها هشدار می‌دهد «گذرواژه خود را تغییر دهید». در بقیه پیام چنین آمده: "نقض اطلاعات در سایت یا برنامه‌ای رمز عبور شما را در معرض دید قرار داده، Google توصیه می‌کند اکنون گذرواژه خود را در برنامه تغییر دهید. " Google می‌گوید: "ما مشتاقانه به دنبال دفاع در مورد هر جزئیاتی در Android هستیم، از بارگیری برنامه‌ها تا مرور وب و انتخاب مکان و زمان اشتراک اطلاعات. "

ویژگی های جدید اندروید

اتومبیل‌های سازگار با قابلیت Android Auto  که تلفن همراه اندرویدی با Android ۶.۰ یا بالاتر باشند نیز برخی از ویژگی‌های جدید را دریافت خواهند کرد و می‌توانند برای گذراندن وقت در درایو‌های طولانی‌تر، مسافران می‌توانند بازی‌های ساده و کم خطر را انجام دهند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.