غلامی گفت:با مشاهده کرونای جهش‌یافته انگلیسی در شهرستان‌های اصفهان، خمینی ‌شهر و فلاورجان مدارس این شهرستان‌ها در همه مقاطع، از روز شنبه هفته آینده تا پایان سال تحصیلی جاری برخط خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا دیروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: کلاس‌ها در شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان تعطیل است، ولی آموزش هرگز تعطیل نمی‌شود و به صورت برخط (آن‌لاین) ادامه دارد.

اواظهارکرد: با توجه به گزارش علوم پزشکی مقرر شد سفر‌ها از خوزستان و همچنین استان‌های شمالی به مقصد اصفهان محدود شود از همین رو ورود خودرو‌های غیربومی با پلاک این استان‌ها به اصفهان ممنوع است و نیروی انتظامی از ورود آن‌ها به اصفهان ممانعت خواهد کرد.

او ادامه داد: کلیه سفر‌ها از استان‌های شمالی و خوزستان در ۲ پایانه صُفه و کاوه اصفهان، متمرکز و مسافران این استان‌ها در پایانه‌های مسافری، غربالگری و از آن‌ها آزمایش کرونا انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وضعیت سفر‌های نوروزی امسال گفت: پایش مبادی ورودی استان در ۱۰ نقطه با هماهنگی راهور، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، هلال احمر، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با جدیت اعمال می‌شود.

او افزود: بر اساس تصمیمات ستاد استانی کرونا مقرر شد در صورت آبی یا زرد بودن وضعیت استان، سفر‌های نوروزی صرفا با ذخیره (رزرو) جا در هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و مهمانسرا‌های استان امکانپذیر باشد و از ورود سایر مسافران ممانعت شود.

غلامی اضافه کرد: همچنین امسال هیچگونه پذیرش مسافر در خانه‌های استجاری، کمپ‌ها، مدارس و ورزشگاه‌ها امکانپذیر نیست.

او خاطرنشان کرد: مجوز تردد سفر‌های ضروری برای افراد در زمان ممنوعیت سفر با هماهنگی فرمانداری‌ها و فرماندهی انتظامی استان صادر خواهد شد.

او تاکید کرد: در روز‌های آینده، نظارت‌ها و بازرسی‌ها توسط اصناف، اتحادیه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین از تشدید طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان خبر داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.