مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان خبرداد.

یدالله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان زندانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بیان کرد: ۲۰ جرائم غیرعمد استان همدان به مناسبت میلاد مسعود حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور دادستان و جمعی از مسئولان قضایی استان آزاد شدند.

او ادامه داد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، چهار زن و ۱۶ مرد که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد زندانی شده بودند در آستانه میلاد مبارک امیرمومنان (ع) آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش با اشاره به اینکه برای آزادی این افراد ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شد، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به همت افراد خیر جمع آوری و صرف آزادی این تعداد زندانی شد.

او ابراز داشت: ۲۶۰ زندانی استان همدان با بدهی ۵۸ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات و پیگیری‌های ستاد دیه آزاد شدند که ۳۵ تا ۴۰ درصد بدهی این محکومان جرائم غیرعمد از سوی شاکیان بخشیده شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: ۲۶ میلیارد تومان از میزان بدهی زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت با کمک و مساعدت قضات، اعسار به تقسیط شد که این اقدام نقش مهمی در تسهیل روند آزادی این زندانیان داشت.

روحانی منش گفت: ۹ میلیارد تومان از بدهی زندانیان توسط ستاد دیه استان همدان در قالب سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت و ۶ میلیارد نیز به صورت کمک بلا عوض تامین و پرداخت شده است.

او اضافه کرد: امسال با وجود شیوع کرونا، جشن گلریزان جمع آوری کمک‌های مردمی برای زندانیان جرائم غیرعمد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد که از این طریق نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.