یک شرکت فناور برای مصرف بهینه گاز، سامانه رصد ایستگاه‌ها را طراحی کرده است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش بنیان، کنسرسیومی از ۳ شرکت فنی و مهندسی است. هدف از تشکیل این مثلث سه گانه ایجاد ارزش افزوده در عرصه‌های گوناگون صنعت و تخصصی کردن فعالیت‌هاست. این مجموعه فناور با راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گازی نقشی موثر در توسعه امنیت و پایش این مراکز ایفا کرده است.

راه‌اندازی این سامانه‌ها با هدف «پایش آنلاین اطلاعات ایستگاه‌های تقلیل فشار و کنترل میزان استفاده از این سوخت به‌ویژه در فصول سرد سال و زمان افزایش مصرف»، «پیشگیری از بحران‌های احتمالی» و همچنین «پایش استمرار جریان گاز» طراحی شده است. با اجرای این سامانه یک بانک اطلاعات مستقل و قابل اطمینان از داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های گاز شکل می‌گیرد تا رفتار شبکه گازرسانی در شرایط مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

به گفته حسین بابایی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان، با استفاده از سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز از راه دور علاوه بر افزایش دقت و نظارت در اندازه‌گیری گاز طبیعی مدیریتی دقیق‌تر بر نحوه توزیع و مصرف گاز طبیعی صورت می‌گیرد.

او افزود: این سامانه‌ها منطبق با آخرین دستورالعمل‌های داخلی و خصوصیات ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان‌های مختلف طراحی و اجرا شده است. با اجرای این پروژه‌ها در هزینه‌های ناشی از اندازه‌گیری نادرست گاز طبیعی و نیروی انسانی صرفه جویی می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: ایستگاه‌های کرمان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قم، مازندران و ایلام به این سامانه مجهز شده اند و این پروژه در برخی شهر‌ها نیز در حال اجرا شدن است.

بابایی گفت: «ایمن‌سازی محیط کار و پیشگیری از بروز خطا، حادثه، آلودگی و تخریب محیط‌زیست» و «افزایش آگاهی و دانش کارکنان از طریق ارائه آموزش‌های لازم» از دیگر اهدافی است که برای این سامانه تعریف شده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
آفرین بچه های دانش بنیان
آخرین اخبار