فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛

مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر و مراکز مشاوره‌ای

سرهنگ القاصی مهر گفت: مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره‌ای قبل از ورود به چرخه قضائی، یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران فرماندهی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۹ هزار پرونده به دوایر و مراکز مشاوره‌ای، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان ارجاع شده است، گفت: مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به این مراکز قبل از ورود به چرخه قضائی، یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است.

او ادامه داد: تنها سازمانی هستیم که با بیش از ۱۲۸ نوع مأموریت سر و کار داریم.

القاصی مهر با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی، حامی و پشتیبان ماموریت‌های پلیس هستند، اظهار کرد: جلب مشارکت عمومی زمانی حاصل می‌شود که مردم پلیس را از جنس خود و همراه خود بدانند.

او به اهمیت امنیت و احساس آن در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز هر نهاد و سازمانی که بخواهد در سطح جامعه کار و فعالیتی را انجام دهد نیازمند امنیت است که این امنیت توسط خود نهاد‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود و وظیفه پلیس نگهداری و پاسداشت از امنیت به وجود آمده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: نهاد و سازمانی که آرامش روانی و امنیت نداشته باشد نمی‌تواند به خوبی با مردم رفتار کند و در راه اندازی امورات روزمره و احتیاجات آن‌ها مثمر ثمر باشد.

او خطاب به مشاوران و مددکاران انتظامی استان ایلام، گفت: آموزش همگانی را به عنوان یک اصل مفید و اثرگذار دنبال کنید چرا که یکی از راه‌های پیشگیری از جرم در سطح جامعه توسعه آموزش‌های همگانی است.

 القاصی مهر به مقوله احساس امنیت در بین شهروندان اشاره کرد و ادامه داد: هر چه احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهیم به همان میزان امنیت در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

او به تعامل و همکاری مددکاران اجتماعی اشاره کرد و افزود: مددکاران پلیس بایستی تعامل با مردم، معتمدان، دانشگاهیان، ائمه جماعات، علما و غیره را به صورت ویژه دنبال کنند تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت عظیم، قدم‌های بلندتری را در نهادینه کردن امنیت بردارند.

 القاصی مهر اظهار ‌کرد: یکی از کار‌های مددکاران بایستی فرهنگ‌سازی باشد که این مهم بایستی به صورت زیربنایی و ریشه‌ای با حضور در مهدکودک‌ها، دبستان‌ها و مدارس انجام شود.

او با بیان اینکه اسرار مراجعان به مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بایستی حفظ شود، گفت: این اصل در مراکز ما بخوبی رعایت می‌شود و افزایش مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره انتظامی استان ایلام نشان‌دهنده اعتماد مردم به این مراکز است.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: رویکرد پلیس، جامعه محوری است و این رویکرد با مشارکت پذیری مردم به سرانجام می‌رسد.

او با قدردانی از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام و مددکاران و مشاوران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه استحفاظی گفت: معاونت اجتماعی با انجام مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاور‌های قبل از ورود به چرخه قضائی، کارنامه موفقی داشته است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.