مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: امسال یک میلیون و ۳۳۸هزار و ۵۲۸ تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۳۳۸هزار و ۵۲۸ تن کالا توسط ۵۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون امسال از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به کشور‌های افغانستان و پاکستان صادر شده است.

او با بیان اینکه سیمان، بنزین، موادغذایی، گاز مایع و قیرعمده کالا‌های صادر شده از مرز‌های زمینی این استان را تشکیل می‌دهند، افزود:بیشترین سهم صادرات این مدت با ۷۲۸ هزار و ۴۶۷ تن به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

او  ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرز‌های خاکی و آبی را دارد، سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور‌های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم واردات از پایانه‌های مرزی این استان امسال۶۳ هزار و ۵۱۵ تن و ترانزیت ۵۷۶ هزار و ۱۹۰ تن بوده است.

او اصلی‌ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا، هم مرزی با کشور‌های صادرات پذیر سبب شده تا این استان بهترین گزینه برای صادرات انواع کالا‌های تولید داخل به کشور‌های افغانستان و پاکستان باشد به طوریکه هم‌اینک به طور متوسط روزانه ۴۷۳ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.