روسیه: تروریست‌ها مانع خروج غیرنظامیان از ادلب می‌شوند

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد تروریست‌ها در ادلب با توسل به زور و اسلحه مانع خروج غیرنظامیان به سوی مناطق تحت کنترل دولت دمشق می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نائب رئیس مرکز «آشتی روسیه در سوریه» اعلام کرد تروریست‌ها در ادلب مانع خروج غیرنظامیان از مناطق کاهش تنش می‌شوند.

ژنرال ویاچیسلاو سیتنیک اعلام کرد تروریست‌ها در ادلب با توسل به زور و اسلحه مانع خروج غیرنظامیان از مناطق کاهش تنش و رفتن به سوی مناطق تحت کنترل دولت می‌شوند. به گفته این مقام روس، تروریست‌ها مانع فعالیت مقر‌های دیده بانی جدید می‌شوند.

به گفته این ژنرال روس نیرو‌های مسلح ترکیه قادر به تضمین امنیت پناهندگان در راهرو‌های خروجی (گذرگاه ها) در ادلب نیستند، که این وضعیت وضعیت غیرنظامیان را بدتر می‌کند. سیتنیک گفت ناتوانی نیرو‌های مسلح ترکیه در تأمین ایمنی شهروندان در راهرو‌های خروجی، شرایط غیرنظامیان را که از کمبود مراقبت پزشکی رنج می‌برند و در وضعیت اضطراری اقتصادی اجتماعی ناشی از تحریم‌های آمریکا قرار دارند، تشدید می‌کند.

سیتنیک افزود: این مرکز از فرماندهی نیرو‌های ترکیه‌ای که مناطق شمال غربی سوریه را کنترل می‌کنند می‌خواهد تا در انجام تعهدات خود و همچنین اطمینان از امنیت غیرنظامیانی که مایل به عبور از گذرگاه‌ها هستند، یکپارچگی نشان دهند.

از روز دوشنبه سه گذرگاه «سراقب»، «میزنار» و «ابو عزیدین» در استان ادلب برای خروج غیر نظامیان افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار