تعرفه نظام مهندسی به ازای ساخت هر مترمربع ساختمان ۴ درصد هزینه ساخت است که در طبس این امر با پیگیری‌ها و توافقات انجام شده به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، صادق زاده رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس در نشست خبری مدیر و مشاورین نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس به مناسبت روز مهندس گفت: بر اساس نرخ نامه نظام مهندسی ، به ازای ساخت هر مترمربع ساختمان باید ۴ درصد هزینه به نظام مهندسی پرداخت شود که در طبس این امر با پیگیری‌ها و توافقات انجام شده به کمتر از ۲ درصد رسیده است و به ازای هر متر ۶۳ هزار تومان از مشتری دریافت می شود.

او با بیان اینکه در طبس از نظر قانون نظام مهندسی هر نوع سازه‌ای که مسائل سازه‌ای را رعایت کنید از نظر ما بلامانع است ، افزود : در شهرستان طبس محدودیت سازه‌ها طبقاتی یا ویلایی نداریم، اما سفارش ما با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و طبیعتی در طبس ساخت مسکن ویلایی است.

صادق  زاده با بیان اینکه هدف ما افزایش طول عمر ساختمان‌ها است ، گفت : عمر مفید ساختمان‌های ما ۳۵ تا ۴۰ سال است‌که این امر در برخی کشور‌های خارج تا ۱۵۰ سال هم می رسد.


بیشتر بخوانید


رئیس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان طبس بیان کرد :در  زمینه مالی و هزینه‌های نظام مهندسی برای اقشار‌های کم برخوردار مختلف جامعه خدمات رایگان داریم و می‌توانیم کوتاه بیاییم، ولی در زمینه فنی و ساخت و ساز کوتاه نمی‌آییم و در واقع این امر باید متناسب با قوانین و طبیعت همگام باشد.

او با بیان اینکه هر چه ما آگاه‌تر باشیم، برخوردارتر خواهیم بود گفت :یکی از هدف گذاری‌های مهم نظام مهندسی آموزش بوده است که ماهانه کلاس‌ها و پیامک‌های آموزشی برگزار شده است.

ساختمان مهندسی طبس در سال ۸۲تاسیس و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.