به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به اظهارات ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مبنی بر سوار نکردن وی در یکی از پروازها توسط شرکت هواپیمایی مربوطه آن هم به دلیل پربودن ۷۵ درصد از صندلیهای آن پرواز، مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام میکند:
ضمن تشکر از زحمات آقای حریرچی و همکاران ایشان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، ذکر این نکته ضروری است که از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور به جهت اینکه مسئولیت مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور واگذار شد، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی سیاست گذاری در صنعت حمل و نقل کشور در کنار تمامی ارگانها خود را مکلف و مقید دانست تا در جهت حفظ سلامت شهروندان از تمام توان خود برای مقابله با این بحران استفاده کند.
سازمان هواپیمایی کشوری از اظهارات حریرچی در یک برنامه تلویزیونی اینگونه برداشت کرده است که وی از قبل بلیتی تهیه نکرده و همانند مسافران عادی قصد تهیه بلیت و سوار شدن به هواپیما را داشته، اما ظاهرا به جهت تکمیل ظرفیت پرواز، شرکت هواپیمایی مربوطه از سوار کردن ایشان امتناع کرده است.
به طور حتم سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را بررسی و لیست مسافران آن پرواز را از شرکت هواپیمایی مربوطه مطالبه خواهد کرد و چنانچه آن شرکت براساس تکمیل ظرفیت ۶۰ درصد ایشان را نپذیرفته، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی از آقای حریرچی دعوت خواهیم کرد تا از عوامل این شرکت هواپیمایی به جهت رعایت دقیق دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری تقدیر و تشکر لازم به عمل آید. اما چنانچه براساس مطالب ایشان تعداد ظرفیت پرواز بیش از ۷۵ درصد بوده است قطعا طبق روال گذشته با متخلفین برخورد خواهد شد و نتیجه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.
حال باید توجه داشت که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با همراهی شرکتهای هواپیمایی و اقدامات صورت گرفته، اکنون صنعت هوانوردی تنها یکی از شقوق حمل و نقل در کشور به شمار میرود که به طور جدی رعایت دستورالعملهای بهداشتی را در دستور کار قرار داده و با جدیت تمام به اجرای دستورالعملها همت گمارده است تا بدان جا که فارغ از اینکه در عرصه بین المللی شرکتهای هواپیمایی نسبت به استفاده ۱۰۰درصدی و یا حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پروازها چه عقیده تخصصی و فنی دارند و در عمل چگونه است، امروز بحث استفاده از حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت با همکاری شرکتهای هواپیمایی در پروازها به یک فرهنگ و خواست عمومی تبدیل شده است. یعنی اگر شرکتی بخواهد محدودیت ۶۰ درصدی را رعایت نکند مسافران آن را نمیپذیرند و نکته حائز اهمیت، همراهی و هماهنگ بودن شرکتهای هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت علی رغم تحریم ها، محدودیتها و مشکلات عدیده اقتصادی که در این صنعت وجود دارد؛ که از همین جا از شرکتهای هواپیمایی بابت این هماهنگی و همراهی قدردانی میکنیم.
همچنین لازم به ذکر است، به صورت مستمر بازرسیهای لازم توسط دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری از پروازها به عمل آمده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد و مجازاتهای لازم صورت گرفته است که مصداق این امر لغو مجوز پرواز برخی مسیرهای شرکتهای هواپیمایی در ماههای گذشته بوده که گزارش آن به اطلاع عموم رسانده شد.
زنجیره صنعت حمل و نقل هوایی کشور با محوریت و مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری با اجرای صحیح دستورالعملهای بهداشتی در جهت حفظ سلامت شهروندان فعالیت می کند. ای کاش این فشارها و حساسیت ها در سایر شقوق حمل ونقل نیز اعمال می شد که برای تایید این امر می توان سری به متروی تهران زده و با یک محاسبه سرانگشتی دریافت که یک شهروند روزانه به طور متوسط یک ساعت در مترو به سر می برد که تقریبا به اندازه یک سفر هوایی است اما با چه میزان ظرفیت و با رعایت کدام فاصله گذاری اجتماعی این سفر انجام می شود؟
انتهای پیام/