تا کنون ۶۳۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر، زیر پوشش گام چهارم غربالگری کرونا موسوم به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در قالب  طرح غربالگری ، ۲۹ هزار و ۷۵۸ نفر نیاز به پیگیری داشتند که از این تعداد ۲۸ هزار و۸۴۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شده است.

او با بیان این که طرح "شهید سردار حاج قاسم سلیمانی" با راهبرد مدیریت و کنترل اپیدمی کووید – ۱۹ به شیوه محله و خانوار محور و مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» به اجرا در آمده است افزود: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی، پیگیری امور شخصی و فراهم‌آوری خدمات تکمیل درمان از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: هدف اصلی طرح "مسجد، سنگر سلامت" باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای ۳۵ نفر و مرگ یک نفر دیگر جلوگیری و اقدام بسیار موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.