مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت سامانه ای شبیه ساز و یکپارچه برای کنترل خطوط خردایش به عنوان یکی از پرسودترین قسمت‌های صنایع معدنی خبر داد.

عماد جمعه زاده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به سامانه یکپارچه شبیه ساز و کنترل خطوط خردایش گفت: خردایش فرآيندی است كه طی آن مواد معدنی در مراحل مختلفی از جمله سنگ شكنی و آسيا به محصولی با ابعاد مورد نظر تبديل می‌شوند، خردایش  مواد معدنی یکی از پرسودترین قسمت‌های صنایع معدنی است به طوری که هر ساعت کارکرد برخی از تجهیزات، نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان سودآوری دارد. علی رغم سودآوری بالا این تجهیزات، متاسفانه بیش از ۶۰ درصد انرژی خط و ۹۰ درصد انرژی برخی از تجهیزات به هدر می‌رود.

او افزود: دانش فنی و تجهیزاتی ساخته شده برای اولین بار در کشور باعث شده تا بسیاری از پارامتر‌ها که قبلا بصورت دستی کنترل می‌شدند بصورت آنلاین کنترل شوند.

او اظهار کرد: ما توانستیم طرحی را تهیه کنییم که تمام رفتار مواد داخل آسیاب را پیش بینی و تاثیر عوامل مختلف نظیر شارژ گلوله، هندسه، سایش لاینرها، سرعت و سختی خوراک را بر میزان و شرایط خردایش بررسی و فرایندآسیاب را از طریق یک سیستم کنترلی، هدایت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این محصول قادر است به صورت پیوسته بر اساس پارامتر‌های قابل اندازه‌گیری نظیر توان، جریان موتور، درصد جامد، بار برگشتی، خوراک ورودی آسیاب را به صورت بهینه کنترل کند.

او ادامه داد: این محصول قادر است فرایند‌های فرآوری شامل آسیااب، سرندها، سیکلون و سایر اجزاء سیستم خردایش را با استفاده از روش آماری  آنالیز کند. یکی از مزیت‌های این محصول دقت بالای آن در پیش بینی فرایند است. این خدمات که بر اساس نتایج آزمایشگاهی و تجربی، مقادیر آن صحت سنجی شده است می‌تواند فرایند‌های معدنی را بخصوص داخل آسیاب‌های گلوله‌ای و نیمه خوردشکن شبیه سازی و با استفاده از آن امکان بهینه سازی و کنترل خط خردایش را میسر کند.

جمعه زاده بیان کرد: در محصول کنترل خطوط خردایش ارتباط بین ویژگی خوراک، هندسه لاینرها، سختی خوراک، سرعت، اندازه خوراک و سایر متغیر‌ها با استفاده از روابط تجربی، تحلیلی، آماری، در قالب یک نرم افزار شبیه‌ساز تعریف شده و قابلیت اتصال به سیستم کنترل مدار جهت بهینه سازی و کنترل فرایند را دارد که در موارد مشابه این ویژگی وجود ندارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: از نرم افزار‌های مشابه هیچ استفاده‌ای نشده است و فناوری ایجاد شده به طور کامل با توانمندی متخصصان این شرکت دانش بنیان به وجود آمده و دارای ویژگی‌های کاملا متفاوت است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین به نخبگان دلسوزه ایران
آخرین اخبار