رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه در سبزوار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی امیدبخش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به بهره برداری از کارخانه فرآوری کرومیت در سبزوار گفت: این واحد در سال جهش تولید و به منظور جلوگیری از خام فروشی راه‌اندازی شده است.

او افزود: کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ تن در سال فعال شده و برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار ادامه داد: این طرح تولیدی در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و با توجه به ظرفیت خوب معادن کرومیت در شهرستان سبزوار در دستور کار قرار گرفته بود.

امید بخش بیان کرد: در سال‌های گذشته کرومیت این منطقه به صورت خام خارج می‌شد که با بهره برداری از کارخانه فرآوری کنسانتره و عیارسازی و فرآوری آن زمینه خروج محصول فراوری شده فراهم شده است.

او تصریح کرد: سبزوار از قطب‌های معدنی خراسان رضوی به شمار می‌رود و تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۱۵۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در این شهرستان صادر شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.