به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است عصر امروز مرسدس بنز به صورت آنلاین پیش نمایشی از نسل جدید کلاس C به طور رسمی رونمایی کند.
تصاویر ارسال شده توسط صفحه Automobolist در فیس بوک و CarsInPixels در توئیتر نشان میدهد که کلاس C ظاهر جدیدی به خود میگیرد که آن را با کلاسهای A، E و CLA جدیدتر مطابقت میدهد. از جمله تغییرات این خودرو می توان به تغییرات در گوشه های این خودرو اشاره کرد که زاویه دارتر شده است، چراغ ها هم تغییر شکل یافته است که بارزترین تحول در این خودرو است.
به نظر میرسد سیستم اطلاعات و سرگرمی، برای نرم افزار نسل دوم MBUX کاملاً جدید ساخته شده است. کنترل کننده و تعویض دنده فیزیکی نیز از بین رفته اند، زیرا این عملکردها احتمالاً به صفحه لمسی یا روی فرمان تغییر یافته است.
پیش نمایش جدید کلاس C در آخرین تصاویر نشان داده نشده است، اما در اوایل امسال پیش نمایشی از آن در پستی در Youtube، مشاهده شده است. به نظر میرسد از ویژگیهای جدیدی مانند طراحی جدید چراغ عقب و همچنین بهره گیری از فضای داخلی کلاس S که اخیراً راه اندازی شده است، برخوردار باشد.
کلاس C از ابتدا دوباره طراحی شده است، پیشرانههای هیبریدی جدید بسیار کارآمد و فناوری پیشرفته رانندگی مستقل، از مهمترین برنامههای آن است. این سازنده آلمانی با کاهش چشمگیر فروش کلاس C در سالهای اخیر، به دلیل گرایش جهانی خریداران به سمت شاسی بلند، در حال ارائه مدل نسل پنجم با بسیاری از پیشرفتهای ارائه شده توسط کلاس S جدید است.
کلاس C جدید با رمز W۲۰۶، با ورود به نمایشگاههای انگلیس در اواسط سال ۲۰۲۱ آئودی A۴ و BMW سری ۳ را به چالش میکشد. پلت فرم کلاس C جدید Mercedes ’MRA (Modular Rear Architecture) است. تعدادی پیشرفت نسبت به نسخه قبلی در سازههای فلزی و آلومینیومی ارائه میدهد. به گفته کارشناسان، اینها شامل معماری الکتریکی پیشرفته تری است که از یک سیستم ۴۸ ولت پشتیبانی میکند و این ارائه مدل ۲۰۲۱ با طیف جدیدی از پیشرانههای هیبریدی پلاگین است.
عملکردهای AMG بازدهی خوبی دارند و قرار است موتور V۸ خود را با یک واحد چهار سیلندر هیبریدی ۲.۰ لیتری با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار عوض میکند. مجموعه موتورهای نسل پنجم کلاس C، عمدتا از موتورهای چهار سیلندر بنزینی و دیزلی تشکیل میشود که دارای انتخابی از توابع پلاگین هیبریدی EQ Boost و EQ Power در ترکیب با یک استارت / ژنراتور یا موتور الکتریکی نصب شده بر روی جعبه دنده است.
فناوری جدید موتور الکتریکی و باتری باید کارایی پیشرانههای هیبریدی آینده را افزایش دهد. مرسدس در تلاش برای تبدیل به پیشرفته ترین اتومبیل است و قصد دارد جدیدترین ویژگیهای رانندگی مستقل را در این خودرو به کار ببرد. این خودرو مجهز به یک عملکرد جدید Drive Pilot با عملکرد سطح سه است. همانطور که نسل هفتم کلاس S پیشگام است، امکان رانندگی دستی با سرعت حداکثر ۱۲۸ کیلومتر در ساعت را برای مسافتهای طولانی فراهم میکند.
این طیف وسیعی از عملکردهای سنسور از جمله لیدار دوربرد، رادار چند حالته، جدیدترین سنسورهای فوق صوتی و یک دوربین استریوی جدید از ال جی کره ای را شامل میشود.
انتهای پیام/