با طرح مراقبت مشارکتی از اطفال آشنا شوید

امکان سلب حضانت بخشی از کودکان نگهداری شده در مراکز بهزیستی وجود ندارد، طرح مراقبت مشارکتی از اطفال سازمان بهزیستی زمینه نگهداری از این کودکان را فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهره شاهرودی سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درمورد طرح بهزیستی با عنوان «مشک» یا مراقبت مشارکتی از اطفال گفت: خیلی از خانواده‌های واجد شرایط فرزند خواندگی، می‌توانند یک کودک که حکم سلب حضانت را ندارد برای دوره ۶ تا ۲۴ ماه نزد خود نگهدارند تا فرزند از محبت پدر و مادر بهره‌مند و نیاز‌های عاطفی و روانی او تأمین شوند ضمن اینکه این دوره قابل تمدید است.

او افزود: همچنین تاکنون حدود ۱۱ فرزند به زنان منحصر (زنان و دختران مجرد بالای ۳۰ سال) در خراسان رضوی واگذار شده است و اجازه واگذاری کودکان به زنان منحصر در اختیار مقامات قضایی است. شرایط و صلاحیت‌های سرپرستان منحصر، مشابه سایر متقاضیان است و تفاوت در این است که فقط فرزند دختر به این افراد تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در بهزیستی خراسان رضوی ۳ گروه فرزندپذیر با ترتیب اولویت را زوجین فاقد فرزند، خانم‌های منحصر (زنان و دختران مجرد بالای ۳۰ سال) و زوجین دارای فرزند برشمرد و ادامه داد: هم اکنون در خراسان رضوی ۸۵۰ زوج در صف انتظار فرزند در این سامانه هستند..

شاهرودی درباره سامانه ملی فرزندخواندگی هم بیان کرد: از ماه اردیبهشت این سامانه با آدرس http://adoption.behzisti.net شکل گرفته است و افراد می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه نسبت به تقاضا برای فرزند خواندگی اقدام کنند.

او در خصوص نظارت‌های بهزیستی بعد از واگذاری فرزند به خانواده‌ها هم تصریح کرد: در یک دوره آزمایشی ۶ ماهه، ۹ بازدید و در یک دوره ۲ ساله، ۱۱ بازدید انجام می‌شود؛ بعد از این مدت و تا ۱۸ سالگی فرزند هر سال یک بازدید صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی این نظارت را با هدف کمک و حمایت دانست و تأکید کرد: ما همراه خانواده حرکت می‌کنیم و آن‌ها را در مواجهه با مشکلات، چالش‌ها و کار‌هایی همچون انتقال اموال، خرید بیمه یاری می‌رسانیم؛ همچنین در مسائل و ناسازگاری‌های بین والدین یا بین فرزند و والدین، مداخلات روانشناختی داریم.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار