دو دستگاه توربوپمپ سولزر شماره‌های ۱۲ و ۱۳ مرکز انتقال نفت شماره ۱ مارون ـ اصفهان پس از تعمیر در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا مرادپور رئیس واحد مکانیک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: در پی توقف توربین‌های شماره ۱۲ و ۱۳ مرکز انتقال نفت شماره ۱ مارون ـ اصفهان، پس از بررسی و تشخیص علل توقف به مدت ۱۵ روز توربین‌ها رفع اشکال و دوباره در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

علیرضا مرادپور افزود: توربین سولزر شماره ۱۲ به دلیل لرزش نقاط ۱ و ۲ در استارت زدن دچار مشکل شده بود که پس از باز کردن کمپرسور، بیرینگ یک تعویض و بالانس در چندین مرحله اجرا و اشکال رفع شد.

او گفت: توربین سولزر شماره ۱۳ به علت برخورد کاور حرارتی بیرینگ ۳، ردیف اول محور پاور توربین صدمه دید و در پی آن دچار لرزش بالا و استارت نزدن توربین شد که با جایگزینی و تنظیمات مختلف تعویض و توربین در مدار بهره برداری قرار گرفت.

۱۸ دستگاه از نوع توربوپمپ‌های سولزر که هر کدام دارای ۱۳ هزار اسب بخار قدرت دارند در مراکز انتقال نفت شماره یک تا ۶ مارون کار انتقال روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را بر عهده دارند.

منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که با بهره گیری از ۱۸ دستگاه توربوپمپ سولزر با قدرتی معادل ۳۰۰هزار اسب بخار، روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام را از امیدیه خوزستان با طی مسیر ۴۰۰کیلو متر به اصفهان منتقل می‌کند که علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه اصفهان، بخشی از خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز را نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار