معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: کاهش قیمت گوشت مرغ با افزایش توزیع نهاده‌ها محقق می‌شود.

مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: بر اساس تصمیم گیری وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا توزیع نهاده‌ها در واحد‌های تولیدی گوشت مرغ از ۴۰ روز به ۴۵ روز افزایش یابد تا منجر به کاهش قیمت این فرآورده پروتئینی در بازار شود.

مجتبی تقی زاده، افزود: تاکنون توزیع نهاده‌ها بین مرغداری‌ها برای واحد‌های تولیدی تا ۴۰ روزگی جوجه‌ها انجام می‌شد، اما مقرر شد تا ۴۵ روزگی جوجه‌ها توزیع این نهاد‌ها ادامه یاید.

او افزود: استمرار توزیع نهاد‌ها با افزایش وزن مرغ همراه شده که این امر در برگرداندن قیمت گوشت گرم مرغ به قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تاثیرگذار است.

تقی زاده گفت: به طور حتم این عامل موجب تعادل بازار می‌شود به شرط این که سهمیه‌های اختصاصی نهاده‌های تولیدی در بازارگاه به موقع به دست تولیدکنندگان برسد که در این میان با کارشکنی شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌ها روبرو هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت:شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌ها باید تا ۱۰ روز پس از ثبت نام در بازارگاه این نهاده‌ها را بین مرغداران توزیع کنند، اما بیش از ۲۵ روز زمان می‌برد.

او گفت: میزان جوجه ریزی مرغ گوشتی به صورت ماهیانه در طول سال تقریبا ۴۰۰ هزار قطعه است.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرغداری‌ها
۱۹:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
قیمت مرغ319000ریال شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دست پخت مدیران ایرانی است