معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از بازگشت ۷۰ واحد معدنی غیرفعال به چرخه تولید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خاکی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بازگشت معادن به چرخه تولید و ایجاد اشتغال، در اولویت این سازمان قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: برخی از معادن فصلی است که با نامساعد شدن شرایط آب و هوایی به حالت نیمه تعطیل در می‌آید و برخی هم طرح‌هایی است که نیاز به فعالیت مداوم در طول سال ندارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گفت: بی‌تردید بازگشت معادن راکد در افزایش اشتغال و تولید این منطقه بسیار اثر گذار است و روند بازآفرینی و تقویت معادن غیرفعال با جدیت ادامه دارد.

او یادآوری کرد: از ۲۸۰ معدن در استان همدان، ۸۰ معدن در عرصه مصالح ساختمانی، سنگ تزئینی، سنگ‌های فلزی و غیر فلزی غیرفعال است که بازگشت آن‌ها به چرخه تولید در دستور کار قرار گرفته است.

خاکی افزود: در پنج سال اخیر ظرفیت تولید معادن ما از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان میزان ذخایر ماده معدنی اکتشاف شده استان همدان را یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۴ پروانه بهره‌برداری معدن در استان صادر شده است که فعالیت این واحد‌ها نقش موثری در ایجاد اشتغال، افزایش استخراج و فرآوری مواد معدنی دارد.

او بیان کرد: برای فعال سازی و بهره برداری از این معادن با همکاری بخش خصوصی در مجموع ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

خاکی با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در بخش معدن استان همدان، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۲ نفر در واحد‌های جدید معدنی این استان مشغول به کار شده اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت همچنین از صدور ۲۶ پروانه اکتشاف در ۱۰ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸ گواهی کشف نیز برای فعالان عرصه معدن استان همدان صادر شده است.

ماده معدنی جزو انفال است و بهره برداران باید بخشی از بهای آن را به عنوان حقوق دولتی به خزانه واریز کنند. به گفته
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت، تا اوایل بهمن، ۱۷ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است که این رقم نشان از رشد و فعالیت معادن دارد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.