ورود روغن موتور به اتاق احتراق بالای پیستون و مخلوط شدن با سوخت و هوا و سوختن در حین جرقه زدن را روغن‌سوزی می‌گویند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنک‌کاری و بهبود کار قطعات موتور شود، به هر دلیلی وارد اتاق احتراق یا همان محفظه بالای پیستون شود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح می‌گویند خودرو به روغن‌سوزی افتاده است.
ورود روغن موتور به اتاق احتراق بالای پیستون و مخلوط شدن با سوخت و هوا و سوختن در حین جرقه زدن را روغن‌سوزی می‌گویند.


دلایل ایجاد روغن‌سوزی:

شکستن یک یا چند رینگ پیستون
خوردگی یا ساییدگی جداره سیلندر یا پیستون
خرابی واشر سرسیلندر
خرابی لاستیک گیت
خرابی کاسه نمد
خرابی یاتاقان‌ها
خرابی شاتون‌ها
اصطکاک شدید گیت سوپاپ و عواملی مانند آن


بیشتر بخوانید:


راه‌های تشخیص روغن‌سوزی:

خارج شدن مستمر دودی متمایل به رنگ آبی از لوله اگزوز
کم شدن دائم روغن
وجود علائم نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع (در اصطلاح مکانیک‌ها: شمع‌ها خیس شده)
چربی سر شمع
چرب و روغنی شدن دستمال یا انگشت کشیده شده به درون لوله اگزوز
بوی سوختن روغن در محفظه موتور و...

گفتنی است مکانیک‌ها و تعمیرگاه‌های معتبر با وسایل دقیق‌تری، چون کمپرس‌سنج و مانند آن به روغن‌سوزی خودرو پی می‌برند و با این وسایل قادرند تشخیص دهند که همه یا یکی از محفظه‌های پیستون و به‌طور مشخص کدام محفظه دچار آسیب شده یا علت روغن‌سوزی ناشی از چیست.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار