نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در ارتباط با برنامه‌های خود برای شرکت در این انتخابات توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث هاشمی، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان در ارتباط با برنامه‌های خود برای ورود به انتخابات این فدراسیون عنوان کرد: فوتبال ایران در شرایط فعلی بیش از هر چیز نیازمند نظام بخشی است تا بتواند میان درآمد‌ها و هزینه‌های خود که کم هم نیستند، توازن برقرار کند. متاسفانه این توازن اکنون وجود ندارد. مانند قرارداد‌هایی که در باشگاه‌های ما و یا حتی در تیم ملی کشورمان مانند قرارداد ویلموتس بسته می‌شوند و  خسارت‌های زیاد و بزرگی را به فوتبال کشورمان تحمیل می کنند .

او ادامه داد: این نظام بخشی که عنوان شد، به معنای ایجاد سیستمی یک پارچه، نظام‌مند و کارآمد اقتصادی است که باید هر چه سریع‌تر و در کوتاه مدت انجام شود.

هاشمی بیان کرد: فوتبال دنیا مسیر توسعه خود را سال‌های زیادی است که طی کرده و ما نیازی نداریم که راه جدیدی را در حوزه‌های اقتصادی ابداع کنیم. راه‌های درآمدزایی فوتبال کاملا مشخص هستند و می‌توان از آن ها استفاده کرد. بعضی از این موارد را می‌توان در بستر قانون و برای درآمد زایی بهتر و بیشتر تسهیل کرد.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: در بحث ارزش گذاری برند باشگاه ها می توانیم بسیار درآمدزایی کنیم و اعتقاد دارم تحول در حوزه اقتصادی نیازمند چند موضوع است. اولین آن، بحث رویه‌های شفاف سازی است که مشخص باشد پولی که به فدراسیون فوتبال می‌آید در هر بخشی که می‌خواهد باشد، در کجا خرج می‌شود.

او افزود: استفاده درست از منابع انسانی و افرادی که می‌توانند برای فدراسیون درآمدزایی کنند، مهم است. حتی می توانیم از تخصص سایر کشور‌ها برای درآمد زایی و کمک به فدراسیون استفاده کنیم. در کل باید از تمام بستر‌های قانونی برای درآمدزایی برای فوتبال کشورمان استفاده کنیم و فراهم کردن این بستر‌ها وظیفه فدراسیون فوتبال است.

هاشمی درباره حمایت از باشگاه‌ها در فوتبال کشورمان گفت: باشگاه‌های ما موتور محرک فوتبال کشور هستند و بنا بر این باید موانع توسعه فوتبال حرفه‌ای را برای فوتبال و باشگاه‌های خود رفع کنیم و اعتقاد دارم این موضوع وظیفه فدراسیون است.

او ادامه داد: یکی از این موانع نابسامانی نظام باشگاه داری در فوتبال کشور است و دومین نیز فقدان اراده برای تقویت وضعیت باشگاه داری و واگذار نکردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی است که این همت در کشور ما وجود ندارد.

هاشمی گفت: فوتبال آن قدر بزرگ است که قانون نظام باشگاه داری حرفه‌ای را در آن به وجود بیاوریم و اجرایی کنیم. موضوع خصوصی سازی یکی از چالش‌های بزرگ در فوتبال کشورمان است. خصوصی سازی زمانی اجرایی می‌شود که بتوانیم قابلیت کسب درآمد را برای آن مجموعه به وجود آوریم و باشگاه‌ها زمانی خصوصی می‌شوند که توانایی کسب درآمد را داشته باشند.

او ادامه داد: قبل از آن که وارد خصوصی سازی شویم، باید به سراغ تجاری سازی برویم که حمایت‌های مجلس محترم را می‌خواهد. فکر می‌کنم که مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد.

هاشمی افزود: ما باید از طریق قانون نظام باشگاه داری حرفه‌ای، انسجامی را در بحث‌های مالی و حقوقی باشگاه‌ها ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید 


کیومرث هاشمی درباره برنامه‌های خود برای رشد و ارتقای تیم ملی کشورمان گفت: توسعه تمام شاخه‌های فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشرفت فدراسیون‌ها در کشور‌ها است که این توسعه چند مورد را می‌طلبد.

او ادامه داد: یکی از این موارد عوامل پشتیبانی مالی است که در کل باید تیم‌های ملی ما از همه لحاظ در ارتباط با بحث‌های مالی خیالشان راحت باشد و عامل بعدی توجه به فوتبال پایه است. افرادی که از پایه‌ها به فوتبال کشورمان اضافه شوند، تیم‌های ملی ما را بهتر تقویت می‌کنند.

او ادامه داد: عامل سوم توجه و حمایت از بازیکنان ملی است. متاسفانه در این سال‌ها خیلی از پاداش‌ها و حقوق‌های ورزشکاران ما پرداخت‌نشده که این موضوع و حمایت از ورزشکاران وظیفه فدراسیون است. عامل چهارم هم مربیان هستند؛ چرا که وجود آن‌ها بسیار مهم است و اعتقاد داریم مربیان ما باید با دانش‌های روز جهان آشنا شوند و تجربیات بین المللی بیشتری را کسب کنند. عامل بعدی نیز فناوری است و ما باید از تمام فناوری های روز دنیا برای آماده سازی فوتبالیست‌های کشورمان استفاده کنیم. عامل آخر نیز گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی است که می‌تواند برای کشور ما مهم باشد.

هاشمی ادامه داد: در ارتباط با بحث توسعه نیز باید بگویم که فوتسال وارد المپیک جوانان شده است و در آینده جایگزین فوتبال در المپیک می‌شود. اکنون بهترین زمان برای توسعه تیم‌های ملی فوتسال کشورمان چه‌ در بخش آقایان و چه بخش بانوان است تا به راحتی روی سکوی المپیک قرار بگیریم. در مجموع فکر می‌کنم در ۴ سال آینده با یک برنامه ریزی منسجم می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای توسعه تیم‌های ملی رقم بزنیم.

کیومرث هاشمی درباره تعاملات و ارتباطات بین المللی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ما از ظرفیت‌ کرسی های بین المللی‌ موجود نیز استفاده نکرده ایم و متاسفانه این ظرفیت هم به خوبی در اختیار فوتبال کشورمان قرار نگرفته است.

او ادامه داد: این کرسی‌های بین المللی زمانی مهم هستند که بتوانند سرمایه‌های خارجی را جذب کنند و به کشورمان بیاورند و یا بتوانند از فوتبال و بازیکنان و باشگاه‌های ما در مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید، دفاع کنند.

هاشمی گفت: باید تعاملات بین المللی خود را هم با afc وهم با fifa بیشتر کنیم.

او گفت: یکی از راه‌های ما این است که از ایرانی‌هایی که در خارج از کشور هستند و کرسی‌های بین المللی دارند، استفاده کنیم. متاسفانه ما در این موارد کوتاهی کرده ایم.

هاشمی گفت: درباره موضوع مسابقات دوستانه و روز‌هایی که فیفا برای بازی‌های دوستانه تعیین کرده است، اکنون تیم‌ها از طریق کارگزاران معتبر قرار داد امضا می‌کنند و تیم‌های ملی بازی‌های خود را بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند؛ این وظیفه رئیس فدراسیون و معاونان آن‌ است.

او ادامه ‌داد: من فکر می‌کنم برای کسب این کرسی‌های بین المللی باید افرادی را پرورش دهیم و آماده کنیم و از ظرفیت‌های سفارتخانه و کمیته ملی المپیک استفاده کنیم؛ چرا که اگر ما با اسم یکی از بزرگان فوتبال کشورمان مانند علی دایی و یا علی کریمی این کرسی‌ها را کسب کنیم، حتی می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده کنیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره توجه به فوتبال پایه عنوان کرد: توجه به این موضوعات وظیفه فدراسیون نیست؛ این موضوع مربوط به باشگاه‌ها است. من تجربه ۴ سال معاونت وزارت آموزش و پرورش را داشته‌ام و موضوع توجه به ورزش پایه را از نزدیک لمس کرده‌ام.

او گفت: باشگاه‌های ما باید از ظرفیت استعدادیاب‌های کشورمان استفاده کنند.

او ادامه داد: یکی از اتفاقات بدی که در باشگاه‌های ما افتاده این موضوع است که فوتبال پایه در سبد هزینه باشگاه‌های ما وجود ندارد. در دنیا به آن کسی که استعدادیابی می‌کند، حق رشد می‌دهند؛ اما در کشور ما این موضوعات وجود ندارند. به‌ نظرم اگر ما بخواهیم در فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال چه دخترانمان و یا پسران کار پایه‌ای انجام دهیم، چاره‌ای نداریم به جز این که به ورزشکارانمان از نوجوانی و جوانی توجه کنیم.

کیومرث هاشمی درباره فساد در فوتبال کشورمان گفت: فوتبال ما به خاطر شرایطی که دارد، مانند یک اتاق شیشه‌ای است. هر اتفاقی در آن پیش آید مشخص است که همین موضوع باعث شده که به این رشته از طرف مردم توجه‌ ویژه‌ای شود و زمانی که یک اتفاق و خلافی پیش می‌آید سریع آن موضوع بزرگ‌نمایی می‌شود، اما اعتقاد دارم که فساد کم آن هم زیاد است و فدراسیون باید برای جلوگیری از به وجود آمدن این فساد‌ها پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

نامزد فدراسیون فوتبال درباره انتخابات ۱۰ اسفند عنوان کرد: وقتی ما در انتخاباتی ثبت نام می‌کنیم، همه شرایط آن را پذیرفتیم و همه آیین نامه‌ها و قوانین را قبول کرده ایم.

او ادامه داد: با صحبت‌هایی که با بعضی از اعضای مجمع داشتم، آن‌ها را افرادی صاحب رای و اندیشه‌ دیدم که مطمئنا با استقلال رای در انتخابات شرکت می‌کنند و نگرانی خاصی را در ارتباط با این اعضا ندارم. هر نتیجه‌ای هم که در انتخابات حاصل شود، حتما به رای تمام اعضای مجمع احترام خواهم گذاشت.

کیومرث هاشمی درباره کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: درباره این موضوع به نظر من این کادر باید حفظ شود و به کار خود ادامه دهد و حتی تقویت شود، اما درباره چنین مسائلی باید با سایر اعضای فدراسیون و‌مجمع بحث و مشورت کرد. به عنوان یک فرد به ‌نظرم حفظ کادر فعلی بهترین کار است.

هاشمی درباره انتخاب علی کریمی به‌ عنوان نایب رئیس خود در انتخابات گفت: این موضوع هیچ گاه از طرف من مطرح‌ نشده است و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار