پورابراهیمی خواستار تامین اعتبار طرح‌های پرورشی و فرهنگی برای کاهش معضلات در مناطق محروم استان کرمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، باپیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تدوین طرح‌های تربیتی، پرورشی و فرهنگی در حوزه مکتب شهید سلیمانی در نشست مشترک با علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حضور مدیرکل پرورشی وزارتخانه و برخی از مسئولان مورد توافق قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن تشکر از اقدامات خوب انجام شده در حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت با توجه به هجمه جریان‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مباحث دینی ، اعتقادی و فرهنگی، ماموریتی مهم و اساسی است.

پور ابراهیمی اظهار داشت: در کنار نگاه به علم و توانمندی علمی دانش آموزان، جهت گیری آن‌ها که مبتنی بر رویکرد تربیتی و فرهنگی است اصلی‌ترین موضوعات ما در نظام آموزش و پرورش محسوب می‌شود و طبیعتا در فضای دینی و اعتقادی انتظار این است آموزش و پرورش در این ماموریت‌ها همانند اقدامات خوبی که تاکنون انجام داده پیشگام و پیشتاز در تقویت و جهت گیری در حوزه مسائل اعتقادی و فرهنگی گام بردارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه ماموریت‌های گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی می‌تواند مبنای جامع و دقیقی از حوزه تعلیم و تربیت را برای نسل جدید که به رغم نبود ارتباط مستقیم با شهید سلیمانی، اما به دلیل استقبال از این نگاه، رویکرد و فرهنگ می‌تواند مبنای خوبی برای بسیاری از تصمیم گیری‌ها باشد.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در کرمان با جمع بندی موضوعات مبتنی بر رویکرد پرورشی، تربیتی و فرهنگی، سرفصل‌های این چارچوب را فراهم کنیم و بر اساس توافقی که با معاونت پرورشی و فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش انجام شده، قرار است از این طرح‌ها به عنوان طرح‌های ملی در حوزه نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

همچنین در این نشست به پیشنهاد پورابراهیمی توافق شدبا حضور تشکل‌های دانش آموزی نشست مشترکی در کرمان برگزار و منجر به طرح‌های جدید مبتنی بر رویکرد مکتب شهید سلیمانی شود و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش کرمان پیش نویس این طرح‌ها برای جمع بندی نهایی در نشست مشترک با معاونت پرورشی وزارتخانه نهایی شود.

 پورابراهیمی طی نامه‌ای به معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گستردگی مناطق محروم کرمان و وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط آن، خواستار تامین اعتبار طرح‌های پرورشی و فرهنگی برای کاهش معضلات در مناطق محروم استان کرمان شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، خواستار تامین ۱۰ میلیارد ریال هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، ۳۰ میلیارد ریال برای فعال سازی کانون فرهنگی هنری، ۲۰ میلیارد ریال برای برگزاری آزمون‌های سلامت روان، ۲۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی کارکنان، دانش آموزان و خانواده‌ها و ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ملی نماد و یاریگران زندگی در کرمان شد.

همچنین در این نشست علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه به توضیحاتی در مورد آثار فرهنگی که در تبیین بیانه گام دوم و جریان حضور جوان گرایی و توجه به جوانان در عرصه انقلاب اسلامی پرداخت و آثار و کتب ناشی از انتظارات مرتبط با فضای تعلیم و تربیت در این حوزه برای دانش آموزان گزارش شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار