فرماندار هندیجان از ممنوعیت ورود خودرو‌های غیربومی، مسافران و گردشگران به این شهرستان به منظور کنترل کرونا ویروس خبر داد.

علی بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به آخرین وضعیت محدودیت‌ها و تمهیدات جدید برای مهار کرونا ویروس، ممنوعیت ورود خودرو‌های با پلاک‌های غیربومی، مسافران و گردشگران به شهرستان ممنوع است.

او گسترش بیماری کرونا در خوزستان و شهرستان‌ها را نتیجه عادی انگاری، بی توجهی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی طی ۳ هفته اخیر دانست و افزود: همین امر باعث افزایش آمار مثبت تست‌های کرونا و مراجعه‌های سرپایی به مراکز بهداشتی شده است، بطوریکه هندیجان با وضعیت آبی کرونا ویروس در کمتر از یک هفته به نارنجی تغییر کرد.

بویری با بیان اینکه براساس شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها متناسب با این وضعیت اعمال خواهد شد، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی و ملی کرونا، ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان در سطح شهر ادامه دارد، ضمن اینکه اصناف، ادارات و سایر دستگاه‌های اجرایی باید طبق مصوبات جدید فعالیت کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا هندیجان بر ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تاکید و تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه‌های ضروری و خدمات رسان ملزم به فعالیت با حداکثر یک سوم کارمندان هستند و در صورتیکه شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کرده و از حضور در مراسم عروسی و ختم خودداری کنند، به زودی شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال کرونا خواهیم بود.

به گفته فرماندار هندیجان، با اجرای همزمان طرح شهید سلیمانی در شهرستان نیز افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند، همچنین تست کرونا از خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با او در ارتباط هستند، انجام می‌شود تا در صورت نیاز آن‌ها نیز تحت مراقبت و قرنطینه قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.