کفسابی، مجموعه عملیاتی است که برای رفع لایه‌های زائد و ناصاف و صیقلی کردن سنگ‌های به‌کار رفته در ساختمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کفسابی، مجموعه عملیاتی است که برای رفع لایه‌های زائد و ناصاف و صیقلی کردن سنگ‌های به‌کار رفته در ساختمان انجام می‌شود. این کار با تجهیزات ویژه و توسط افراد کارآزموده در این زمینه صورت می‌گیرد. نتیجه، نه‌تنها زیبایی و درخشش بیشتر سنگ‌هاست، بلکه پاکیزه‌سازی و رفع نواقص جزئی و ناهمواری سطوح ساختمان نیز، با این روش امکان‌پذیر است.

به‌علاوه در طی این کار، می‌توان ایراداتی را رفع نمود که به‌مرور زمان و طی سال‌ها برای سنگ‌های به کار رفته در کف ساختمان، پیش آمده است.

در این مطلب:

  • شما را با کفسابی آشنا می‌کنیم.
  • از تاثیر آن بر ساختمان و پاکیزگی سنگ‌های آن با شما گفتگو می‌کنیم.
  • یک مرجع مطمئن برای انجام کفسابی ساختمان به شما معرفی می‌کنیم.

با مطالعه این مطلب ما را همراهی کنید.

کفسابی و تاثیر آن بر ساختمان

کفسابی چیست؟

کفسابی همانطور که از نامش برمی‌آید، ساییدن لایه‌ای از پوشش کف ساختمان است؛ به‌طوری که سنگ‌های کف، از هر نوع که باشند، با برداشته شدن لایه ناصاف یا آلوده، تازه و پاکیزه شده و درخشش اولیه را خود را به‌دست آورند.

این کار توسط افراد کارآزموده و حرفه‌ای و با استفاده از تجهیزات مخصوص و به‌روز انجام می‌شود. شرکت‌های معتبر کفسابی، برای اطمینان از سالم ماندن سنگ‌ها و پیشگیری از بروز آسیب، پرسنل مجرب خود را برای این کار اعزام می‌کنند. 

هم‌چنین نوع و کیفیت دستگاهی که برای این کار انتخاب می‌شود، در نتیجه کار بسیار موثر است.

در ادامه مطلب، شما را با روش انجام این کار و فواید آن بیشتر آشنا می‌کنیم، با ما همراه بمانید.

انجام کفسابی، روش آن و تجهیزاتی که برای این کار لازم است

ماشین‌آلات ویژه کار کفسابی که به‌نام دستگاه ساب‌زن شناخته می‌شوند، دارای انواع گوناگونی هستند. برخی مدل‌ها برای استفاده با برق تکفاز و برخی جهت کار با برق ۳ فاز ساخته شده‌اند؛ ضمن اینکه کف‌ساب دستی برای سطوحی مانند اوپن آشپزخانه و ساب زن ویژه پلکان نیز وجود دارند که برای تکمیل هرچه بهتر کار، استفاده می‌شوند.

برای انجام عمل سنگسابی و براق و آینه‌ای کردن سنگ‌ها هم، ابزارهای ویژه با نام لقمه ساب به کار گرفته می‌شوند. این قطعات دیسک مانند با فاصله تنظیم شده، در بخش زیرین دستگاه کفساب نصب می‌شوند. ابزارهای سایشی به سنگ الماس مجهز بوده و در چندین مرحله بین ۱ تا ۴ میلی‌متر از سطح سنگ را ساییده و همراه با بخش‌های اضافه، ناصافی‌ها و لکه‌های موجود را نیز حذف می‌کنند.

ضمنا در صورتی‌که سنگ‌های ساختمان، به‌مرور زمان دچار پریدگی یا سوراخ و حفره‌هایی شده باشند، با انجام عمل ساب‌زنی الماس، این مشکلات رفع و مجددا مانند روز اول، نونوار و زیبا می‌شوند.

کفسابی ایتالیایی

این بخش، در واقع مرحله اختیاری در پایان کار ساب‌زنی است که برای براق و آینه‌ای شدن سنگ‌ها به‌کار گرفته می‌شود. با این کار و شستشوی قبل و بعد از آن، جزئی‌ترین ذرات ناهمواری سنگ کف از بین رفته و جلا و نمای آن کاملا براق و آینه مانند می‌شود؛ تا جایی که به‌راحتی می‌توانید انعکاس تصویر اشیاء و نور چراغ های ساختمان را در آن ببینید.

این مرحله از کار، بیشتر برای شیک و لاکچری کردن بنا انجام شده و معمولا پس از رفع تمام مشکلات سنگ و بیشتر به‌جهت زیباتر کردن نمای بنا در قسمت‌های مختلف، انجام می‌گیرد.

قیمت کفسابی چگونه محاسبه می‌شود؟

عمل کفساب و کار ساب‌زنی، به‌خودی خود دشوار و دارای چندین مرحله‌ است. به کار گرفتن افراد باتجربه و تهیه تجهیزات این کار نیز، با صرف هزینه‌هایی همراه است. برای انجام کیفی کار، استفاده از دستگاه‌های مجهز و مدرن، ضروری است؛ به‌علاوه، لازم است مراحل کار تا رسیدن به نتیجه دلخواه، تکرار شوند؛ به این ترتیب، بسته به میزان نیاز ساختمان به کار کفسابی، کار طولانی‌تر می‌شود، هم‌چنین نوع سطوح و وجود زوایا و برش‌های گوناگون در سطح مورد نظر برای این کار نیز، به صرف انرژی و زمان بیشتری برای انجام نیازمند است. بعد از محاسبه همه این موارد، کار قیمت‌گذاری، جهت کار سنگ‌ساب انجام می‌گیرد.

نوع سنگ به‌کار رفته در هر بنا و درجه مرغوبیت و ارزش آن، مسئولیت انجام دهنده کار کفسابی را تعیین می‌کند؛ بر همین اساس، قیمت‌گذاری کفسابی برای هر ساختمان، به سنگ مصرفی در آن نیز بستگی دارد. ضمناً برای هر نوع سنگ نیز تضمین کیفیت کار و صحت سنگ ساختمانی اجرا می‌شود.

خوشبختانه وجود دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و امروزی باعث شده تا کار، باکیفیت و سرعت بالایی انجام پذیرد.

کفسابی ساختمان خود را به چه کسانی بسپاریم؟

مانند هر کار حرفه‌ای دیگر، انجام کفسابی هم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازمند داشتن مهارت و حس دلسوزی و دقت در انجام کار است. به‌کار بستن وسایل لازم یا صرف هزینه، به تنهایی باعث به دست آمدن نتیجه دلخواه نمی‌شود؛ بلکه استفاده صحیح و صرف زمان و حوصله نیز در نتیجه این کار بسیار موثرند.

امروزه مالکان و ساکنین بسیاری از ساختمان‌ها برای استفاده از این روش و انجام عملیات کفسابی در ساختمان‌های خود اقدام می‌کنند. همین موضوع می‌تواند زمینه ورود افراد ناآشنا به کار را در این عرصه فراهم کند. موردی که علاوه بر ریسک افت کیفیت کاری، ممکن است دشواری‌هایی از نظر زمان‌بندی انجام کار و موارد ایمنی را نیز در پی داشته باشد. مراجعه به شرکت‌های کفسابی معتبر، می‌تواند مانع از بروز مشکلات در این زمینه گردد.

سخن آخر

در انتهای این نوشتار، بار دیگر بر فواید استفاده از عملیات کفسابی، برای رفع نواقص و پستی و بلندی‌های سطوح ساختمان تاکید می‌کنیم. عمل ساب‌زنی، علاوه بر زیبا و نونوار کردن سنگ‌های ساختمان و دادن جلوه نو به آن، نقصان‌ها و مشکات احتمالی پیش آمده در طول زمان را نیز از سنگ‌ها برطرف می‌کند.

در مورد ساختمان‌هایی با گذشت سال‌ها از زمان ساخت و در صورت کدر یا خراب شدن بخش‌هایی از سنگ به‌کار رفته نیز، انجام کفساب ساختمان می‌تواند کارآمد واقع شود.

برای اطمینان از نتیجه کار، توصیه می‌شود به شرکت‌های معتبر دست‌اندرکار مراجعه نمایید.

کفسابی حاجی زاده، با توشه‌ای از تجربه و دانش فنی، خورسند است که خدمات متنوعی را در این زمینه به هموطنان ارائه نماید. همه‌گونه خدمات کفسابی، سنگسابی، نماشویی، نانو ساب و پیچ و رولپلاک نما در زمره  خدمات این مجموعه قرار دارد.

هم‌چنین در سایت این شرکت کفسابی، می‌تواند با جزئیات و نکات قابل ذکر در این مورد آشنا شده و اطلاعات کافی کسب نمایید.

ارائه سرویس‌های کفساب ایتالیایی با بهترین و به‌روزترین تجهیزات سنگ‌ساب نیز در لیست کاری گروه حاجی زاده قرار دارد. برای اطمینان از کیفیت بهداشتی کار نیز، می‌توانید از خدمات نانو ساب حاجی زاده بهره‌مند شوید.

سایت این مجموعه تخصصی به آدرس https://kafsabihajizade.com/ حاوی اطلاعات جامعی در کلیه این موارد است.

 اما در صورتی که سوالات بیشتری درمورد نحوه و چگونگی انجام کار داشته باشید، می‌توانید در تمام روزهای هفته با کفسابی حاجی زاده به شماره 09123893605 تماس تلفنی برقرار و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، کف سابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار