رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از رشد بیش از پنج برابری تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی در هفت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش بیش از پنج برابری تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در هفت سال گذشته، گفت: در حالی که این رقم در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۸۳۱ میلیارد ریال بود، پارسال به چهار هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

 فتحی افزود: بانک‌ها در سال ۱۳۹۳ شمسی یک هزار و ۳۶ میلیارد ریال و سال بعد ۸۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی پرداخت کردند که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۲۹۰۰ میلیارد ریال، سال بعد به ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و سال ۱۳۹۷ به سه هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

او گفت: همچنین سهم بخش کشاورزی از کل صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در هفت سال اخیر از ۱۲.۲ به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

فتحی گفت: در شرایطی که میزان صادرات بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ شمسی ۲۶۰ میلیون دلار بود این رقم در پایان پارسال به ۴۱۷ میلیون دلار رسید که رشد بیش از ۱.۶ برابری را نشان می‌دهد.

او ایجاد و گسترش صنایع داخلی تبدیلی و تکمیلی را از دیگر دستاورد‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: در حالی که ظرفیت سالانه صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش در استان در سال ۱۳۹۲ شمسی ۱۲۶ هزار و ۲۰۰ تن بود، این رقم در پایان سال ۱۳۹۸ به ۵۵۴ هزار و ۱۶۰ تن افزایش یافت.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در هفت سال اخیر تعداد سیلو‌های آذربایجان شرقی به عنوان ذخیره گاه مطمئن تامین ضروری‌ترین کالای اولیه مورد نیاز مردم از ۳۰ به ۴۲ مورد افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی است.

او افزود: در این مدت ظرفیت سیلو‌های آذربایجان شرقی نیز از ۷۵۷ هزار تن به یک میلیون و ۵۵ هزار تن افزایش یافته که حاکی از رشد حدود ۵۰ درصدی است.

فتحی از سردخانه‌ها به عنوان یکی دیگر از مصادیق صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی یاد کرد که به گفته او تعداد آن‌ها در استان از ۱۷ مورد در سال ۱۳۹۲ به ۶۲ مورد در پایان پارسال افزایش یافته است.

او گفت: ظرفیت سردخانه‌های استان در سال نخست روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۵۴ هزار و ۱۵۰ تن بود که این رقم پارسال به ۲۰۷ هزار و ۸۶۷ تن رسید و نشان دهنده رشد حدود چهار برابری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.