فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران انتظامی پاوه یک محموله قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در شهر "نوسود" از توابع این شهرستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران انتظامی شهر نوسود پس از اطلاع از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق به سمت مرز، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او گفت : ماموران انتظامی با همکاری نیرو‌های هنگ مرزی پاوه کامیون مورد نظر را توقیف و بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در جریان بازرسی‌های انجام شده ۱۲۷ طاقه پارچه، ۱۹۰ هزار نخ سیگار و ۵ دستگاه تلویزیون قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به ۶ میلیارد ریال می‌رسید کشف شد.

جاویدان با اشاره به دستگیری یک نفر در این راستا و تحویل او به مراجع قضائی، از برخورد قاطعانه پلیس با پدیده قاچاق خبر داد.

برنامه رسیدساز جعلی متهم را به دام انداخت

فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرمانشاهی می‌کرد با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا به دام افتاد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: اخیراً تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با استفاده از رسیدساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده است، بر همین اساس بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 کسانی افزود: در تحقیقات کارشناسان مشخص شد شاکیان پس از اینکه در وب سایت‌های واسطه‌گر آگهی فروش گوشی تلفن همراه درج کرده شخصی با مراجعه به درب منزل فروشندگان و بررسی گوشی تلفن همراه، یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراهش به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به‌حساب فروشندگان واریز و کالای موردنظر را دریافت می‌کند، اما قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

او افزود: در بیش از ده مورد شکایت مطرح‌شده در این زمینه تمامی شاکیان با بیان اینکه فرد کلاهبردار به همراه دو فرزند خود مراجعه و اعتماد آن‌ها را جلب کرده، کارشناسان پلیس فتا به یقین رسیدند که در تمامی پرونده‌ها متهم یک نفر است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: بر این اساس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

 کسانی به کاربران سایت‌های واسطه‌گر گفت: حتماً سرویس پیامک بانکی را که در آن حساب دارند فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند، به سرشماره واریز توجه نمایند تا جعلی نباشد.

او گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند، در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند .

انتقاد از خاموشی‌های اخیر خیابان‌های شهر کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با انتقاد از خاموشی‌های اخیر خیابان‌های شهر کرمانشاه، این موضوع را در افزایش وقوع سوانح رانندگی تاثیرگذار دانست.

فضل الله شیری گفت: خاموشی برق خیابان‌های شهری در ایجاد بستر ناایمن ترافیکی تاثیرگذار بوده و عامل مستعد کننده تصادف بویژه برای عابران پیاده است.

او افزود: در معابر شهری هم کاربری مسکونی و هم تجاری واقع شده و هر لحظه خطر ورود ناگهانی عابران پیاده در سطح معابر وجود دارد، لذا خاموشی‌های اخیر خیابان‌ای اصلی یا فرعی و بزرگراه‌ها می‌تواند در تاخیر رویت رانندگان اثرگذار باشد.

شیری با انتقاد نسبت به اینکه موانع، جداول خیابانی و گاردریل‌ها در راه‌ها بازتاب دهنده نور نیستند و یا از تجهیزات بازتاب دهنده نور مثل شبرنگ یا رنگ‌های ترافیکی برخوردار نیستند، گفت: متاسفانه در معابر چاله‌ها و دست انداز‌های غیرمعمول زیادی به علت نامناسب بودن زیرساخت‌های راه وجود دارد که باعث تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها و تصادفات ناشی از آن می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به سهم ۵۵ درصدی تصادفات عابران پیاده از کل تصادفات وقوعی استان در یازده ماهه اول امسال، گفت: به خاطر تامین امنیت ترافیکی این قشر آسیب پذیر خوب است خاموشی‌ها در معابر شهری به حداقل برسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.