ویژه‌برنامه میلاد نور به گرامیداشت میلاد امام علی (ع) در فارس برگزار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: آیین میلاد نور با هدف تبیین اندیشه و سبک زندگی حضرت علی (ع) شهر شیراز برگزار می‌شود.

سید مجتبی علوی یکش افزود: دهم رجب که مصادف است با میلاد حضرت جواد الائمه (ع) تا سیزدهم رجب که میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) است، فرصتی مناسب برای طرح اندیشه‌های ناب علوی و تبلیغ و ترویج فضائل امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) است.

او افزود: به همین مناسبت مجموعه برنامه‌هایی برای گرامیداشت این ایام پیش‌بینی شده است تا با طرح سیره امیرالمومنین (ع) باعنوان الگوی نیکوی ارزش‌های الهی و انسانی و همچنین ترویج آموزه‌های علوی و فضائل جوادالائمه (ع) به توسعه و تعمیق این ارزش‌ها اهتمام شود.

علوی با اشاره به اینکه اصل و پایه برنامه‌های این ایام مردم‌نهاد است، گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری نشست‌های علمی و پاسخگویی به شبهات پیرامون حضرت امیرالمومنین (ع) توسط روحانیون، ائمه جمعه شهرستان‌ها، ائمه جماعات مساجد و دانشگاهیان به‌صورت مجازی و در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: در صورتی که شرایط بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا اجازه دهد می‌توان این برنامه‌ها را به‌صورت محدود و حضوری هم برگزار کرد.

علوی برگزاری جشنواره مجازی شعر علوی، کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی باعنوان آشنایی با سبک زندگی علوی در دانشگاه‌ها، فرهنگ‌سراها، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و فرهنگی به‌صورت مجازی، طراحی، تهیه، تولید و توزیع محصولات فرهنگی ویژه ایام ولادت، اجرای مرحله سوم طرح سراسری احسان علوی، استمرار و کمک‌های مومنانه ذیل رزمایش مواسات و همدلی، دعوت و فراخوان عمومی مردم به قرائت زیارت امین‌الله و انتخاب پدر نمونه توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و فرهنگی را از دیگر برنامه میلاد نور برشمرد.

او با اشار ه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، ابراز داشت: ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی و تمسک مردم به این شیوه، نقش بسیار مهمی در کاهش تنش‌ها و مشکلات اقتصادی در خانواده و جامعه خواهد داشت.

دهم رجب میلاد امام جواد (ع) مصادف است با چهارم اسفندماه و سیزدهم رجب میلاد امام علی (ع) و روز پدر مصادف است با هفتم اسفندماه ۱۳۹۹.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار