نداشتن امام جماعت در هزار روستای استان همدان

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: از هزار و ۲۰۰ روستا استان همدان، تنها ۲۰۰ روستا دارای امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان در اجلاس استانی نماز، با تاکید بر توجه به مسئله نماز در جامعه اسلامی گفت: از هزار و ۲۰۰ روستا استان همدان، تنها ۲۰۰ روستا دارای امام جماعت هستند.

او با اشاره به اینکه در طول ۴۲ سال گذشته زمینه توجه به نماز در کشور فراهم شده است، گفت: نسبت به مسئله اقامه نماز در جامعه قدم‌های خوبی برداشته شده، اما در حوزه زیر ساخت‌ها نیاز به حمایت از طرف مسئولان استانی و کشوری داریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: ۷۰ روستای استان که امام  جماعت  ندارند ، روستاهایی هستند که بیش از هزار نفر در آنها زندگی می کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بالاترین مبلغ دریافتی طلبه طرح هجرتی یک میلیون پانصد هزار تومان است، مطرح کرد: این مبلغ حتی با حداقل حقوق قانون کار نیز تناسب ندارد.

او خواستار اقدام جدی در این زمینه شد و گفت: اگر امکان اعزام روحانی دائم را نداریم، امیدواریم حداقل برای این روستا‌ها بتوانیم شب‌های جمعه مبلغانی را اعزام کنیم تا در بین مردم به سوال‌ها و شبهات آن‌ها پاسخ دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی با گلایه از اینکه چندین ساختمان مدارس حوزه علمیه در سطح استان به مدت ده سال است که بدون تغییر باقی مانده است، گفت: کدام ورزشگاه در این کشور وجود دارد که ده سال بدون تغییر باقی بماند و ساخت آن متوقف شود، در حالی که این اتفاق در حوزه‌های علمیه که غریب هستند در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.