نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: نسبت به فضاسازی در حوزه نماز غفلت شده است و باید در تمام سطح استان ترویج نماز و فرهنگ برپایی نماز نهادینه و حاکم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جلسه ستاد شورای زکات و اقامه نماز با اشاره به فضاسازی مناسب شهری در راستای ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: فضاسازی عمومی برای ترویج نماز در استان مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته است و ترویج نماز و فرهنگ برپایی نماز نهادینه و حاکم شود.

او افزود: فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی با نصب بنر و اقلام تبلیغاتی با محتوای نماز و همچنین فضاسازی نماز در ادارات، مدارس، فضا‌های گردشگری و ورزشی، تفریحی، فضا‌های عمومی یک ضرورت در راستای ترویج فرهنگ نماز و ادای این فریضه الهی است.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه فضاسازی اداری و شهری راهی برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز است، اضافه کرد: هم‌اکنون نسبت به فضاسازی در حوزه نماز غفلت شده است و باید در تمام سطح استان ترویج نماز و فرهنگ برپایی نماز نهادینه و حاکم شود.

او، به فعال شدن رابطان نماز در هر شهرستان به منظور افزایش انسجام بیشتر برای کار‌های فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: گسترش فرهنگ نماز نیازمند یک حرکت همگانی است و باید همه در این حوزه احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر ترویج فرهنگ نمازخوانی در خانه‌ها تاکید کرد و گفت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای ترویج بندگی و تبیین فرهنگ نماز، زکات و روزه و انجام واجبات است.

او افزود: برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و پژوهشی درحوزه نماز از راهکار‌های تبیین و ترویج فرهنگ نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ زکات و پرداخت زکات واجب در استان گفت: امسال میزان پرداخت زکات به کمیته امداد و نهاد‌های متولی در حوزه زکات بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

او اظهارداشت: باید از ظرفیت عاملان و مبلغان حوزه زکات و همچنین تمام اقشار در ترویج فرهنگ زکات استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به فعال شدن کمیته تبلیغ و فرهنگسازی زکات در استان تاکید کرد و گفت: ادای واجبات یک امر ستادی نیست و همه باید ترویج کننده واجبات و ناهی منکرات باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار