جوادی بایگی گفت: باغدارانی که قصد احداث، اصلاح و احیای باغ‌های خود را دارند نهال‌های مورد نیاز را از نهالستان‌های مورد تأیید کارشناسان حفظ نباتات که دارای شناسه هستند تهیه کنند.

جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود تا نهال‌های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های دارای شناسه که مورد تأیید کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت هستند تهیه نمایید.

او افزود: کشاورزان به منظور جلوگیری از بروز خسارت، از خرید نهال‌هایی که به صورت غیر مجاز در منطقه و در بازارچه‌های محلی توزیع می‌شود خودداری کنند.

جوادی بایگی بیان کرد: همچنین وارد کنندگان نهال آلوده به منطقه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه نهال‌های بدون شناسه آینده باغ‌ها را از لحاظ اقتصادی به خطر می‌اندازند، عنوان کرد: نهال های سالم و مرغوب زیربنای توسعه باغ و اصلی‌ترین نهاده در احداث باغ هستند.

او ادامه داد: نهال بدون شناسه و بدون گواهی سلامت به دلیل اینکه هیچگونه تضمینی در اصالت و سلامت آن وجود ندارد علاوه بر باغ‌های جدیدالاحداث، آینده باغ‌های موجود را به لحاظ تولید اقتصادی به خطر می‌اندازد و چه بسا با ورود نهال‌های آلوده خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی منطقه وارد شود.

جوادی بایگی تصریح کرد: بازدید از نهال‌های ورودی به شهرستان به طور مستمر توسط کارشناسان این مدیریت انجام می‌ شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار