برنامه ملی آموزشی مهارت‌های اساسی مدیریت و رهبری برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، آموزش مدیریت اعضای هیات علمی علوم پزشکی با هدف ارتقای دانش، نگرش و مهارت‌های مدیریت و رهبری اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت در تبریز برگزار می شود.

این برنامه به منظور افزایش توانمندی و همچنین هدایت گام به گام اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب یک مجموعه ۶ دوره‌ای و در قالب دوره‌های کارگاهی و عملی در محیط کاری اعضای هیات علمی طراحی و اجرا می‌شود.

نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه این دوره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر لزوم شناخت اساتید و دانشجویان نظام سلامت از اقلیم و دیرینه تاریخی و فرهنگی منطقه خدمت خود تاکید کرد.

نمکی مهارت آموزی در مردم شناسی را دیگر نیاز دانش آموختگان علوم پزشکی خواند و افزود: دانشگاهیان ما باید بدانند به چه مردمی میخواهند خدمت کنند و اطلاعات لازم از گیرندگان خدمت را داشته باشند.

او همچنین آشنایی فعالان عرصه سلامت با مولفه‌های اجتماعی اثرگذار بر سلامت را برای اعتلای خدمت رسانی به مردم ضروری دانست و گفت: همه دانش آموختگان علوم پزشکی باید مهارت رهبری و مدیریت تیمی را که در آن کار می کنند نیز بیاموزند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به پیچیدگی‌های مدیریت در نظام سلامت بر ضرورت فراگیری روش‌های مدیریت و رهبری توسط اعضای هیات علمی تاکید کرد.

حسینی رئیس امور هیات علمی وزارت بهداشت نیز در ارتباط مجازی با این مراسم برگزاری این دوره را گامی برای توانمندسازی اعضای هیات علمی و ارتقای دانش و مهارت مدیریتی آنان دانست.

کوشا رئیس مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت هم با بیان اینکه این برنامه اموزشی در قالب ۷ دوره تدوین شده است که به صورت متوالی ارائه خواهد شد افزود: قرار است در انتهای هر دوره بازه زمانی یک ماهه در نظر گرفته شود که فراگیران محتوا‌های آموزشی را در محیط کاری بررسی و یا پیاده سازی و در ابتدای دوره بعد گزارش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.