معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، سند اقتصادی و اشتغال‌زایی پنج روستای هدف در شهرستان دامغان تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیده خورزانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دامغان با بیان اینکه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی پنج روستای شهرستان تصویب شد، گفت: گردشگری و توسعه اقتصادی از محور‌های اصلی این اسناد، محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر سند توسعه روستا‌های حیدرآباد، سرخده و وامرزان به مرحله نهایی رسیده است و سند روستا‌های حاجی آباد بستجان و مایان جهت بررسی و تایید نهایی در دست اقدام است.

خورزانی اظهار داشت: این اسناد بر اساس ماده ۲۶ و ۲۷ برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دامغان تصویب شده است.

خورزانی اضافه کرد: در مجموع سند توسعه اقتصادی و اشتغال ۱۰ روستای شهرستان برای تدوین در سال ۹۹- ۹۸ در حال انجام است.

او افزود: با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق بر توان روستاها، رویکرد نظام برنامه‌ریزی، تمرکز بر اقتصادمحوری و توسعه روستایی خواهد بود که پس از شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها تدوین می‌شود.

خورزانی بیان کرد: تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم، اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستا‌ها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: در تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی همه مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.