ائتلاف فتح عراق: افزایش نیرو‌های خارجی باید با تصویب پارلمان باشد

نماینده ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که افزایش نیرو‌های بیگانه در این کشور باید پس از تصویب در پارلمان صورت گیرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که دولت موظف است هرگونه افزایش تعداد نیرو‌های خارجی در عراق را قبل از تصویب در پارلمان تأیید نکند، این نشان می‌دهد که عراق به نیرو‌های اضافی ناتو یا دیگران تحت عنوان آموزش نیازی ندارد.

«عباس الزاملی»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق گفت: توافقنامه‌های دولت عراق درخصوص حضور نیرو‌های آمریکایی یا سایر نیرو‌ها، فاقد اعتبار است مگر اینکه در پارلمان تصویب شود.

او افزود: دولت موظف است قبل از تصویب هرگونه افزایش نیرو‌های خارجی در عراق، اعم از ناتو یا نیرو‌های آمریکایی، نظر و مصوبه پارلمان را اخذ کند.

الزاملی با اشاره به نگرانی‌هایی که از ورود این نیرو‌های تحت عنوان آموزش و با توجه به تعداد زیاد آنان و حضور جدید آمریکایی به روشی دیگر ناشی شده، تاکید کرد: هر نیروی آموزشی که دولت عراق به آن نیاز دارد باید گزارش مفصلی را به پارلمان ارائه دهد تا تایید نمایندگان را جلب کند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز پنجشنبه از افزایش تعداد ماموریت‌های ناتو در عراق و افزایش شمار نیرو‌های ناتو در این کشور از ۵۰۰ به ۴ هزار نفر خبر داد.

 در حالی که وزیر دفاع آمریکا مدعی موافقت عراق با این افزایش نیروهاست، مشاور امنیت ملی عراق موافقت بغداد با افزایش شمار نیرو‌های ناتو در این کشور را تکذیب کرد.

قاسم الاعرجی اعلام کرد چنین توافقی میان عراق و پیمان آتلانتیک شمالی صورت نگرفته است و فعالیت‌های نیرو‌های ائتلاف با موافقت و هماهنگی دولت بغداد است. این مقام عراقی ماموریت فعلی نیرو‌های ائتلاف در عراق را آموزشی و نه جنگی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار