خواستگار قلابی که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی دختران جوان اقدام به تهدید آن‌ها کرده بود، از سوی کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شکایت دختری جوان مبنی بر اخاذی از او در فضای مجازی از سوی فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان مازندران قرار گرفت.

با توجه به ارائه مستندات از سوی شکات و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت‌گرفته از سوی تیم کارشناسان پلیس، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد او با خواستگاری از شاکی به منزل آن‌ها رفت‌و‌آمد داشته و پس از شنیدن جواب رد، بعد از گذشت مدتی با جعل هویت و ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با تهدید انتشار تصاویر خصوصی این دختر، قصد اخاذی از او را داشته است.


بیشتر بخوانید:

۲ دختر جوان، قربانی انتقام‌گیری اینترنتی عاشقان شکست‌خورده


در نهایت با هماهنگی مقام قضائی، این مجرم سایبری دستگیر و به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد. متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما بعد از روبه‌رو‌شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر، لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرمش گفت به همین شگرد اقدام به اخذ تصاویر خصوصی ۱۰ دختر جوان با نیت اخاذی کرده است. این مرد توضیح داد: با عنوان خواستگار دختران جوان را فریب می‌دادم و بعد از اینکه رابطه ما صمیمی می‌شد، عکس‌هایشان را از آن‌ها می‌گرفتم. سپس مرحله بعدی نقشه‌ام را برای اخاذی اجرا می‌کردم و تصورم این بود که این افراد از ترس آبرو شکایت نمی‌کنند. سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران، توصیه کرد: افراد در‌صورتی‌که با مواردی همچون موضوع این پرونده مواجه شدند، به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدید‌های شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند، تن نداده و به سرعت موضوع را به والدین و کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند. این مقام انتظامی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محل امنی برای نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد نیست، از شهروندان خواست: از بارگذاری عکس‌های شخصی و خانوادگی به عنوان عکس پروفایل در حساب‌های کاربری و اشتراک‌گذاری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

منبع: شرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
بدترین نوع حق الناس سرقت احساس و امید یک دختر