نمکی گفت: ویروس کرونای انگلیسی سرکش‌تر و مهاجم‌تر است و مسافران عراقی کرونای انگلیسی را به خوزستان آوردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کل کشور در چرخش است و هفته گذشته گزارش‌هایی از ابتلا و مرگ و میر به علت ابتلا به این ویروس در استان قزوین و البرز داشتیم. روز دوشنبه در استان قزوین و ستاد استانی حاضر شدیم. استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و البرز به دلیل مراودات بین این استان حاضر بودند و تصمیم‌های خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد:امروز می توان به جرات بگویم که با کمک و پشتکار شبانه روزی همکارانم در دو دانشگاه، و همچنین در استانداری های این دو استان و... ما وضعیت را در این دو استان خوشبختانه ثابت می‌بینیم و امیدوارم شیوع و گسترش بیشتری نداشته باشند.

گرفتاری خوزستان با ویروس جهش یافته کرونا

نمکی اظهار کرد: گرفتاری در استان خوزستان با ویروس جهش یافته کرونا، خواب و خوراک را از همکاران ما گرفته است. این ویروس در شادگان به عنوان اولین کانون و بعد در رامهرز، اهواز، آبادان، قسمت‌های جنوب و به خصوص غرب استان خوزستان به شدت گرفتاری ایجاد شده است.

وزیر بهداشت گفت: ویروس جهش یافته به مراتب سرکش‌تر و مهاجم‌تر از ویروس قبلی است و علی رغم حرفی که از روز اول انگلیسی‌ها می‌زدند، این ویروس هم ابتلای بالاتر و هم بیماری زایی و مرگ و میر بیشتری به نسبت ویروس ووهان به دنیا تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: دیروز استاندار جدید خوزستان نیز جلسه شورای تامین استان را با حضور معاونان وزارت بهداشت برگزار کرد. امروز هم در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌های خوبی اتخاذ و اختیاراتی به استاندار و فرمانده ستاد کرونا داده شد، متاسفانه کانون اصلی گرفتاری ما در خوزستان مسافرانی بودند که از کشور عراق می آمدند و ما مرزها را برستیم و عبور و مروری نخواهیم داشت و از وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خواستیم و مرزهای کشور به عراق از استان‌های غربی مثل کرمانشاه و ایلام هم به سرعت بسته شود و ترددی نداشته باشیم وتصمیم گرفتیم که پروازها به استان خوزستان هم مدیریت شود.

وزیر بهداشت افزود: همکاران ما در بیماریابی به شدت کار می‌کنند و قرار شد، مسیر رفت و برگشت به قسمت‌های شمال و شرقی استان خوزستان که گزارشی از آلودگی ویروس جهش یافته در آنجا نداشته ایم، به سایر بخش‌ها قطع شود.

نمکی گفت: استان‌هایی مثل هرمزگان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان که معمولا بعد از خیزهای استان خوزستان، به شدت گرفتار می‌شوند ،باید به شدت مراقب باشند.

در تله ویروس سرکش‌تری افتادیم

وی بیان کرد: مردم عزیز ما باید به شدت مراقب باشند و متاسفانه آنچه پیش بینی می‌کردیم، محقق شد و در تله ویروس سرکش‌تری افتادیم، اما نباید این موضوع وحشت ایجاد کند، زیرا تنها راه مقابله با ویروس سرکش، فاصله گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

نمکی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بسیاری از شهرهای خوزستان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود. قبلا بارها اعلام کرده بودم که بین میزان دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ارتباط مستقیم وجود دارد و اگر مردم فاصله گذاری را رعایت کنند، ما  دچار هراس و وحشت از شیوع ویروس جهش یافته نمی‌شویم.

آخرین وضعیت تامین واکسن کرونا در ایران

وزیر بهداشت گفت: پروژه‌های تولید واکسن کرونا در داخل به خوبی پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم اثربخشی واکسن‌های تولیدی را روی ویروس جهش یافته هم ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» را برای ۱۰۰ هزار مورد دیگر نیز در گروه آسیب پذیر را در بهداشت و درمان آغاز کردیم. ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین نیز از هفته دیگر وارد می‌شود. همچنین واکسن‌هایی مثل آسترازنکا که در سبد کواکس بود، تا آخر ماه میلادی وارد کشور می‌شود همچنین واکسن‌های دیگری از هند و کره جنوبی هم در دستور کار واردات قرار دارد. امیدواریم واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر تا پایان اسفند انجام شود.

نمکی اظهار کرد: واکسنی هم که با انتقال دانش فنی از کوبا در حال تامین است. مزیتی نسبت به سایر واکسن ها دارد و افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند با تزریق یک دوز از واکسن کوبایی می‌توانند به صورت یادآور ایمن شوند، در واقع با یک دوز واکسن ایمنی آنها را تحریک می کنیم تا در برابر ویروس مقاوم شوند.

درخواست وزیر بهداشت از مردم

وزیر بهداشت بیان کرد: از مردم عزیزمان می‌خواهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و با نظام سلامت همکاری کنند تا به دام ویروس جهش یافته کووید ۱۹ نیفتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
چطور خود عراق نداره بعد عراقی ها به ایران اوردند؟ایا ما گوشهایمان دراز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اون شخصی که با نتیجه تست جعلی وارد کشور میشه رو باید محاکمه کرد و مجازات سنگین براش تعیین بشه ...
اون مجرمه و قاتل ، یعنی چی باعث مرگ چند نفر بشی به همین راحتی ؟؟؟
Qatar
سعید
۰۳:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین چرا به شعور مردم بی احترامی می کنند ،یک سال وقت داشتید جلوی کرونا را بگیرید چون به این نتیجه نرسیدید بنابراین ،ادرس غلط به مردم ندهید که بگویم کرونا انگلیسی یا جهش یافته از عراق امده اگر از عراق امده پس کسی که در یک روستای قزوین بر اثر کرونای انگلیسی فوت کرد از کجا امده بود....چرا مسئولین اسرار دارند مردم نسبت به کشور های دیگر و یا استانهای دیگر از جمله مازندران و گیلان و کیش و.... دشمن و بد بین باشند،چه اسرار هست که ما به یک معتاد به عنوان یک بیمار نگاه کنیم ،اما یک فرد کرونایی را به عنوان دشمن و قاتل بشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
واقعا صحیح و بجا صحبت کردید،اولین نفر کسی بود ک از انگلیس آمده بود،گفتن خودشو قرنطینه کرده،حتی کرونا هم داشته ولی خودشو قرنطینه کرده،من ڮ باورم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
چی گفتی اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
ناشناس لطفا مودب باش،تو نمونه یک ایرانی هستی ک بلد نیستی صحبت کنی با یک خانوم،حالا شایدم خانوم باشی دیگ بدتر...گفتم اولین کسی ک گفتن کرونا انگلیسی داشته ک بعد در آبیک قزوین هم یکی گرفته بود،شخصی بود ک از انگلیس تشریف اورده بود،حالا متوجه شدین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نوع کرونا تفاوت نداره بلکه بر میگرده به رفتار مردم که اصلا ماسک نمیزنن، باید مثل هند با شدت با کسانی که ماسک نمی‌زنند برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کرونا اصلا در عراق نیست .
اینهایی که از عراق به ایران کرونا را می آورند ، عراقی نیستند .
از وهابیون عربستان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
عراق بهداشت مناسبی نداره که گزارش بیماری بده .عراق چی داره که کرونا نمی گیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
اگه بهداشت حسابی نداره درست ولی امار کشته ها رو که دیگه بهداشت نمیتونه کنترل کنه چرا فوتی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
وزیر بهداشت نالایق مگه نگفتی مرزها فعلا باید بسته بمونه پس چطور مسافر عراقی اومده.حالا اون به کنار تو فرودگاهم که انگار خبری از چک کردن مسافران نیست پس شعار جلوی دوربینه و کاری ازت بر نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
آی کیو، انتظار داری وزیر بهداشت مرزها رو ببنده؟!
Qatar
سعید
۰۳:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اون وزیر نا لیق الان یک سال مرزها را بسته من الان یک سال هست می خوام برگردم پیش خانوادم ایران نمی تونم اما هر وقت شکست می خوره و نزدیک تعطیلات عید،۲۲ بهمن و...می شه این کرونا را می ندازه تقصیر ما که خارج از کشوریم....انگار یادمون رفته کرونا از بازار قم شروع شد انگار ما نفهمیدیم اجناس ترانزیت از چین با خدمه وارد بندر انزلی شد،
این وزیر همراه بهداشت جهانی فکر می کنه با زندانی کردن بشریت می تونه به جنگ طبعیت بره ،طبیعتی که قدرت در دستان خدا وند هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
تازه بسته شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا مرزهای مشترک با عراق زودتر بسته نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اشتباه مثبت دادم،مگه عراق کرونا هست،چرا دروغ میگید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از کرونا در عراق خبری نیست و نبود .
اینها برنامه مشترک صهیونیستها در سازمان بهداشت جهانی و خوش خدمتی وابسته هایشان است .
بالاخره این قضیه مشکوک است .
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۲:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
متاسفانه خود بیمارستان ها منبع آلودگی و جابجایی ویروس کرونا هستند . همسر بنده در بیمارستان امام خمینی تهران عمل جراحی داشت و برای آزمایش تست کرونا قبل از عمل باید به واحدی که بیماران کرونایی حضور داشتند مراجعه می کرد و وقتی علت این موضوع را پرس و جو کردیم جواب این بود که فعلا امکانات ما در همین حد می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
احسنت به شما که بخاطر پولهای عراقی وچپاول کردن به بهانه درمان کردن عراقیها ،جون مردم رو دارید میگیرید ......خوزستان همیشه مظلوم ....دیگه چی داره که میخواهید بگیرید از نفت وگاز و پتروشیمی وآب گرفته تا جان مردمش با جهش کرونا ، گرانی ،بیکاری ،نبود مواد غذایی نبود تدبیر نبود مسئولیت نبود مسئولین باغیرت ،فاضلاب،آب شرب ،دیگه نمی دونم چی بگم خدایا فقط خودت به ما رحم کن وگرنه از این مسئولین هیچ انتظاری نداریم جزاینکه حداقل اجازه بدن که زندگی کنیم نه بخاطر خودمون بلکه بخاطر بچه هامون .......
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نخیر مظلوم نیست
Sweden
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
تو عراق کرونا صفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مرجان خانم نکنه فرزندان آقازاده ها تشریف دارید که با این لحن میگید مظلوم نیست ....... به شما هم میگن هموطن ،حداقل فقط برای یکبار هم که شده فقط وفقط وفقط یه لیوان آب از آب شرب ما خوزستانیهارو بیا بیبین وبخور بعد بگو معنی مظلومیت از نظرت چی هست این حداقلش بود اگه بخوام برات بگم که تافردا صبح طول میکشه طبقه مفرح بالای جامعه که از حال و وضع زندگی دیگر طبقات پایین جامعه خبر ندارن پس لطفا اظهار نظر نکن ........
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
دوست عزیز،ناشناس آخری،عذرمیخوام،بله میدونم ک واقعا وضعیت ناراحت کننده است،اعصابم از جای دیگ ناراحت بود،البته از ی سری اهوازیا ک واقعا ی کاری کردن ک یهو ب نظرم اومد ک بگم مظلوم نیست،چون ب اونا فک کردم...بازم معذرت دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اصلا کلا مرز هارو ببندید
چه عراق چه اروپا چه هرجای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
با این موافقم،چطور میرن ترکیه کرونا نمیارن،اما را عراق میارن،حالام موافقم همه مرزها بسته بشه،اینطور بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
آره کربلا انگلیسه
ترکیه آلمان و...
چرا بازند ها
والا نمی فهمین یا خودتونو به نفهمیدن زدین
فقط بگم خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا از امریکا دیگه خبر نمی زارید که کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
دلیل بسته نشدن پروازهای ترکیه چیست و چرا بیشتر شده است؟ ستاد مدیریت بحران در این مورد چرا سکوت کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
وزیر محترم بهداشت آیا در محل کار ناهار یا آب میتوان خورد؟

یا اینکه ممکنه هوا آلوده باشه و با یک لحظه برداشتن ماسک برای نوشیدن آب یا خوردن ناهار دچار بیماری بشویم؟

لطفا پاسخ دهید
در کارخانه ها و برخی شرکتها ناهار سرو میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
بازم از طرف عراق ضربه خوردیم ب اندازه زمان جنگ الانم با کرونا انگلیسی بهمون ضربه میزنن بیچاره خوزستان هیشکی ب نمکی گوش نمیده چرا زودتر راهای زمینی نبستن ک پخش شه تو خوزستان مظلوم واقعا دلم واسه مردم استانم میسوزه همجوره از عراق کشیدیم مسوولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
الان میخام بدونم اونایی که منفی دادن فازشون چیه واقعا ؟؟؟
مرزها باز باشه که انواع ویروس وارد کشور بشه ؟؟؟
همین شمایی که منفی میدین مسئول مرگ صدها نفرید ... بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از عربها کی به ما خوبی رسیده این دومی باشد. نمی گذاشتید بیایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
پیش بینی وحشتناک وزارت ۱۲۰۰ کشته در روزهای آینده
اینها از آینده آمده اند .
آمدنشان بهر چه بود
به کجا میبرند ما را
خدا میداند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نتیجه مدیریت ایشان در طی یکسال از شروع کرونا :
رتبه مرگ و میر ۱۱
رتبه بهبود یافتگان ۱۹۲
نمیدانم مردم کشورمان گرفتار چه جریان پشت پرده ایی شده به اینگونه مدیریت ها ی افتضاح افتخار هم میکند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
مدتهاست امارات آلوده به ویروس انگلیسی هست پروازها از دبی ممنوع شده؟!!!!
نتیجه بی تدبیری مسئولین رو به دیگران نسبت ندید
میخوان نام عراق جایگزین انگلیس بشه مدتیه بجای ویروس انگلیسی فقط میگن ویروس جهش یافته!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
دفیقا واسه اینکه پروازهای اروپا باز بمونه این کارو میکنن
اولین مبتلا ویروس انگلیسی رو یه نفر از انگلیس اورد و پخش کرد ولی دیکه اونو نمیگن ترکیه پر شده از کرونای انگلیسی ولی پروازش بازه! اما حرم بسته است !
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
خیلی کار بدیه،ب هرحال همه جا کرونا داره کل کشورای جهان تقریبا آلوده ب کرونا هستن،ولی اینک مُصِر باشی بگی این کشور عراق بده زشته،من هیچ کسی از اطرافیانم ن عراقه ن عربه،ولی من اگ میگم فقط اول اینک بخاطر عتبات عالیات ک اونجا تشریف دارن،دوم اینک اونام آدمن،مهم این پیشه خدا ک کی آدم تره،ن کجاییه،من بدم میاد ازین لحن و این نوع جداسازی انسانی،همه جا رو ببندین،کل مرزا ک فکر ۋ خیال درست نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
حالا که مرزها رو به روی عراق و کلا کشور های جهان باز کردید حالا که ویروس وارد شده میخواید مرزها رو ببندید
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چند روز قبل :آقای دکتر نمکی : کرونا انگلیسی تحت کنترل هست!
چند روز بعد : آقای دکتر نمکی : کرونا در تمام کشور پخش شده!
چند روز قبل : خانم دکتر محرز : احتمالا در آبان و آذر در گیر کرونای انگلیسی بودیم
چند روز بعد: خانم دکتر محرز: کرونای انگلیسی تازه اومده و در عرض سه روز میکشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا از هجوم تهرانیهای اروپا گشته به جنوب صحبت نمیکنید که در چهار روز تعطیلات منتهی به میلاد حضرت زهرا س رخ داد و تمام استانهای جنوبی رو آلوده به ویروس انگلیسی کرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۰:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از عراق اومد؟؟؟ینی از سفرای زیاد مردم به ترکیه نیست،فقط از اینور وارد میشه،خوب شد فهمیدم،واقعا واس مسئولین کشورم متاسفم،،ینی دوس دارم برم یمن زندگی کنم ولی دیگ ایران نباشم،،بخدا موقعیتشو ندارم والا ی لحظه نمیمونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
ایرانی بودن لیاقت میخواد که توی خون هرکسی نیست اونجا لیاقت امسال شماهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
باشه نمون بفرما بسلامت یکی کمتر بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
حالا هر کی از ایران رفت دیگه ایرانی نیست؟ پروفسور!!
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
کسانیک نظر دادین و منو بیخود قضاوت کردی،من از ایرانیبودنم بدم نمیاد افتخار هم میکنم ازین ناراحتم ک مرزها رو سیاسی کردن،چرا فقط مرز عراق ک عتبات اونجاست بسته بشه،یجی کرونا ازینجا فقط سُر میخوره میاد کشور؟؟؟مطمئنا ک از هر مرزی ک انسان جابجا میشه میاد،من فقط دلم ازین میسوزه و از دست بعضیا ک اسلام رو هم جناحی کردن میگم فرار کنم،والا آقا همه مرزای ایران رو ببندین،مثل بقیه کشورها،مگ میخواد چی بشه،ی مدته دیگ،اگ از اول اینکار میشد و جلوی رفتو آمدا گرفته میشد،کرونا انگلیسی چطور میخواست وارد شه،همین.والا من یک شیعه مسلمان ایرانی هستم و افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
البته همه راهها باید بسته بشه اصلا سفر خارجی نه برن نه بیان چه الان چه عید فقط داخلی سفر باشه وگرنه خارجی جز بدبختی چیزی برامون نمیاره مردم ما الان یاد گرفتن رعایت میکنند پس با باز کردن مرزها چه الان چه عید مرگ واسه کشور نیارید شما رو بخدا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا عراقی ها رو راه میدن هرچی ما براشون جونمون رو گذاشتیم اونا منظور ندارن چرا مرز ها باز بود وقتی مشهد نمیزارید بریم چطور عراق رو باز میزارید که اصلا بهداشت ندارن ورعایت نمیکنند تمام سرزمینش اشغال وکثیفه وفقط همون راههایی که به زیارتگاها میریم تمیزه مردم نون ندارن تو عراق بخورن چه برسد بهداشت رو که صفره احساسات رو کنار بزارید وبع فکر مردم ما باشید فعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اینطوری میگن که من وتوباورکنیم ولی ازمسافران اروپایی حرفی نمی زنند راست میگن فرودگاه رابه روی پروازهای اروپاودبی وترکیه بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اینی ک دارین میگین مال زمان قدیمشونه ک جنگ زده بودن،فعلا ک از درون کشور آشفته ما بهترن
Iran (Islamic Republic of)
آدرین
۲۰:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا عراقی ها رو راه میدن اصلا با این شرایط باید مرزها بسته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از ابتدای بیماری سفر به عتبات را ممنوع کردید و مرزها را بستید اما سفر به ترکیه و ارمنستان وغیره باز بود، ازدحام مسافران از کشور های اروپایی در فرودگاه مهر آباد ندید فقط زورتان به عراق و مردم شیعه رسید وای بر شما . خود انگلیسیها سال های نه چندان دور با آوردن موش‌های آلوده مردم ایران به طاعون مبتلا کردند از کجا معلوم خود خبیث انگلیس و مزدوران داخلی اینکار نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۰:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
اینا چه طور می خوان مرز های مارو در برابر تهدیدات محافظت کنند؟ اینم مدیریتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
با خون ایرانیا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا مرز عراق بسته نبود مگر گفته نبودین مرزها کنترل میشه ، چرا اجازه ورود به عراقی ها به ایران داده شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا پروازهای اروپا و ترکیه و دبی بازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کشورهایی شدت الودگبشون بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
به ناشناس 23.09
اصلا چه ربطی داره؟؟ چرا همه چیز رو قاطی میکنید چون اون بازه همه جا باید باز باشه ؟؟؟ این چه منطقیه؟؟؟
درسته کل مرزها باید شدید کنترل بشه اما مقایسه بیخودی نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کرونا تو بیمارستان امام سجاد نیروی انتظامیه برو ببین چقدر سرباز رو از کل کشور برا معافیت میفرستن اونجا اصلا فاصله گذاری رعایت نمیشه
Canada
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کرونای انگلیسی مثل زمان استعمارشون و کودتا شون
در حال گسترش در تمام دنیاست
چند لایه ماسک
جای شلوع نروید
فاصله دو متری را رعایت کنید
تا اینشاله بخیر بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کرونای قبلی از کجا وارد شده چرا نمیگید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
نمیگن واسه اینکه نمیدون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
قم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
معلوم نیست که از قم بوده کسی یا تعدادی افراد رو بهشون مسئولیت تحقیق در این باره که ندادن کارشناسی بشه،
حالا این سوال هست چرا قم رو قرنطینه نکردن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
عجیبه گفتند کرونا از قم شروع شد و ویروس کرونای انگلیسی از عراق! این ویروسه چه سیاست سرش میشه ! کلا میخواد مردم ما رو به .... بدبین کنه . چرا نمیگید اونایی که برای خوشگذرونی به کشورهای اروپایی رفتند باعث وبانی این بدبختی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ب
۲۲:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
کرونا انگلیسی تو عراق ردیابی شد چوت تعداد امریکایی ها و ارپایی ها در عراق زیاد است نه در ارمنستان نه در ترکیه نه دراذربایجان نه در... از عراق امده چون ما با عراقی ها تجارت خوبی داریم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا میگی،از اروپا نیومد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
ببخشید جناب،،ب،،اون نظامیای آمریکایی و انگلیسی یا هرچی تو عراق ک نیومدن تفریح ک بیانو برن کشورشو دوباره برگردن...چ حرفیه میزنی،چون آمریکایی انگلیسی اونجاست پس از اونجا کرونا انگلیسی اومده،ینی تو کشور ما انگلیسی وجود نداره،تو شهر ما یهودی هم داره ،ک برسه ب انگلیسی،حالا این دلیل نمیشه،اولین نفر از انگلیس اومد ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
خسته نباشید،واقعا چقدربه موقع اقدام کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
آقای دکتر نمکی شما با بازگشایی مدارس در مقطع ابتدایی و هنرستان ها از اول بهمن مخالف بود اما گویا مشکلی ندارید و همچنان در مناطق زرد و آبی باز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
همیشه بعدازمردن سهراب ملت بیچاره خوزستان بازم به کل ایران سرایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
پس پروازهای تهران دبی انگلیس نبود که کرونا را آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
خودمونم میدونی عراق واسمون سوغاتی اورده مردم استان خواب وخوراک ندارن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
جهاد
۱۸:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
عراق کرونا کمه چه برسه به اینگلیسییییی
راهکاری برای بستن راه کربلا
چه خبره مهراباد همه می تونن برن ترکیه ولی سفر کربلا راهش بستس
اصلا این حرفا هیچ ترکیه برن بیان کرونایی نیست ؟ فقط عراق کرونا داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
توی عراق کرونا کمه؟اصلا توی کشوری مثل عراق بهداشت معنی ای نداره بعدش تو اومدی می گی کرونا توی عراق کمه اونا هنوز توانایی تولید چوبهایی که وقتی میری پیش پزشک باهاش معاینه ات می کنه رو هم ندارن چه برسه به کیت تشخیص کرونا اونا هنوز نمی دونن کرونا چیه و به خاطر اینکه سیستم بهداشت و درمانشون در حد یه کشور جهان هفتادم هم نیست آمارشون کلا غلطه اونطوری باشه چه طور ممکنه آمار کرونا توی افغانستان و عراق و سوریه و فلسطین از پیشرفته ترین کشور های جهان کمتر باشه !!!!!!!
به خدا اگه قبل از نظر دادن فقط ده ثانیه فکر کنی هیچ اتفاق بدی برای مغزت نمیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
ایول مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
آقای مهدی،همون چوب بستنی هایی ک دکتر تو دهن ما هم میزاره تو ایران،وارد میشه نمیدونی بدون...خیال نکن حالا ما بهتریم،کشورایی مثل ما و عراق و لمثال اینایی ک جنگ توش بوده فعلا عقب مانده ان،تازه ایران۴۲ساله آزاده ولی عراق هنوزم درگیر داعش ایناست،با اینحال پیشرفتشون چشمگیره،دیناشون،۱۰هزارتومنه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
چقدر اینجا طرفدار عراق داریم چه زود جنایات جنگی یادتون رفت من یه خوزستانیم و هیچ وقت یادم نمیره عاشق کربلام اما ربطی به این نداره که بعضی چیزا رو فراموش کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۰:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
جناب ما جنایتها یادمون نرفته برادر خودم هم شهید شده،خیلی شهید و جانباز دادیم،ولی اون مال دولت بعث عراق بود ک ب مردم کشور عراق هم زور و ظلم میکرد،اما سالهاست ک این کشور فرق کرده،نمیدونی بدون،دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
این بستن مردها نوش داری بعد مرررررررگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
علت ورود ؛ بی کفایتی برخی هاست، وقتی مردم کشور خودمان ممنوع السفرند چطور مزدوران سعودی از راه عراق ویروس را وارد کشور میکنند، تنها دلیل کم نشدن ابتلا ؛مسئولین بی کفایتند که هر بار پست بالاتر میگیرند لعنت بر وطن فروشان و کاسبان سلامت مردم
Iran (Islamic Republic of)
آردام
۱۸:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
همش گیر دادین به عراقیا به خودتون بگید که چرت گوشه فقط منتظر مصلحت خودتونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
عراقیها برات چیکار کردن ،که ناراحتی همش دردسرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
19:31چون اونا عرب هستند ما ایرانیا عجم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
ببند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
شمااجازه دادین ویروس واردکشوربشه چرا قبل فاجعه مرزها رانبستین چراهمیشه بعداتفاق مگه دلارهای عراقی ازجان مردم باارزش تره شمادولتیهادرخانه خودنشستین وبه فکرمردم نیستین بخصوص خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
همیشه ما مردم خوزستان باید جور عراق رو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعادرتله این حرفهاافتادیددرست زدندبه هدف چرانمی گن ازاروپاوترکیه ودبی به کشورواردشده ولی اسم عراق راواضح وپرتکراربیان می کنند
آخرین اخبار