آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت ترامپ پس از شکست، مبارزه با کرونا را رها کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تلگراف، آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا به کاخ سفید مشاوره می‌داد، در مورد روابط مشاجره آمیز خود با دونالد ترامپ صحبت کرد.

او گفت ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، عملا مبارزه با همه گیری کرونا را رها کرد. 

او در مورد چگونگی تلاش ترامپ برای بی اعتباری علنی او به رغم این واقعیت که هر دو ظاهرا برای یک هدف تلاش می‌کردند، بحث کرد.

فائوچی گفت: وقتی معلوم شد برای حفظ صداقت و دریافت پیام صحیح مجبور شدم علنا با او مخالفت کنم، او دست به اقداماتی زد تا به همه بگوید همه آنچه من گفته‌ام، اشتباه بوده است.

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت روابط مناقشه برانگیز ترامپ با او سبب شد تا پیروان رئیس جمهور سابق آمریکا فائوچی را مورد هدف حملات خود قرار دهند؛ تا جائی که ماموران مسلح فدرال باید از او محافظت کنند.

استیو بنن که به عنوان یک استراتژیست برای ترامپ کار می‌کرد و سرانجام به دلیل کلاهبرداری از افرادی که برای ساختن دیوار مرزی کمک مالی کرده بودند، مورد عفو ریاست جمهوری قرار گرفت، یک بار پیشنهاد داد که باید فائوچی را به دلیل ایستادن در برابر رئیس جمهور سابق سر برید.

بنن در پادکست «اتاق جنگ» خود گفت دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، باید با اخراج کریس ورای مدیر اف بی آی و آنتونی فائوچی آغاز شود.

فائوچی در این باره گفت: واضح است که این شرایط بسیار استرس زاست، هنگامی که شما با شخصیت‌هایی مانند بنن روبه رو می‌شوید که دلشان می‌خواهد سرت را ببرند، فکر می‌کنم این واقعا غیرمعمول است. این چیزی نیست که هنگام تحصیل در دانشکده پزشکی برای پزشک شدن به آن فکر می‌کنید.

فائوچی و ترامپ از ابتدای شیوع همه‌گیری رابطه مشاجره برانگیزی با یکدیگر داشته‌اند. منتقدان ترامپ تا حد زیادی انتظارات کمی از توانایی رئیس جمهور سابق آمریکا در هدایت این کشور در دوران همه گیری داشتند، در نتیجه بسیاری از لیبرال‌ها سخنان رئیس جمهور را نادیده گرفته و برای راهنمایی به فائوچی مراجعه کردند.

ترامپ نیز که کسی نیست که از مخالفت یا موضع گیری قدردانی کند، سرانجام فائوچی را کنار زد. رئیس جمهور سابق حضور او در برنامه‌های خبری را ممنوع کرد و از فائوچی برای سخنرانی در مطبوعات در جریان کنفرانس‌ها دعوت نکرد. این در حالی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، فائوچی به عنوان عضو اصلی ستاد مقابله با کرونا و پاسخگویی در این باره در کاخ سفید حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار