رئیس بسیج حقوقدانان کشور گفت: اگر در برخی از حوزه‌های کشور عقب ماندگی‌هایی را شاهد هستیم، دلیلش آن است که در آن‌ها روحیه جهادی حاکم نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سهراب انبارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور در دیدار با موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، گفت: در این بیانیه باید دید که نقش بسیج حقوقدانان چیست و در چه شاخص‌هایی نقش آفرین است.

او افزود: بسیج حقوقدانان در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب باید در برخی شاخص‌ها به صورت مستقیم و در برخی شاخص‌ها به صورت غیرمستقیم نقش آفرین باشد.

سرهنگ انبارکی تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بسیج حقوقدانان در تمامی شاخص‌ها از جمله عدالت و مبارزه و فساد، عزت ملی و سیاست خارجی، سبک زندگی اسلامی، اخلاق، اقتصاد، مسائل علمی و معنویت نقش دارد.

او با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان عصاره حقوقدانان انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین الملل تلاش می‌کند، در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب به صورت واقعی نقش آفرین باشد، تاکید کرد: هیئت‌های اندیشه ورز در مجموعه بسیج حقوقدانان نیاز‌های موجود را شناسایی کرده اند.

سرهنگ انبارکی با اعلام اینکه بسیج شاه کلید حل مشکلات است، گفت: اگر امروز در برخی از حوزه‌های کشور عقب ماندگی‌هایی را شاهد هستیم، به دلیل آن است که در این حوزه‌ها روحیه جهادی حاکم نبوده است.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه در بسیج نگاه جهادی و انقلابی مهم است، اظهارداشت: در بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال آن هستیم که نگاه جهادی و انقلابی در کشور محقق شود.

او بر جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: در هر پایگاه بسیح یک حقوق یار شناسایی شده و به دنبال آن هستیم که آموزش داده شوند تا در حوزه خود از ورود پرونده‌ها به دادگاه‌ها و شورا‌های حل اختلاف جلوگیری شود.

سرهنگ انبارکی بر مشارکت مردم برای مبارزه با فساد، احیای حقوق عامه، اصلاح مجرمان، و ... تاکید کرد و افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید اقشار مختلف مردم را با قوانین آشنا کنیم؛ زیرا در حال حاضر جهل به قانون موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم می‌شود.

سرهنگ انبارکی با اشاره به شبکه سازی در بسیج گفت: بسیج حقوقدانان ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد و کار‌های بزرگی را نیز تاکنون انجام داده، اما هنوز بخش زیادی از این ظرفیت‌های این سازمان به کارگیری نشده است.

او با بیان اینکه سند تحول سازمان بسیج حقوقدانان و هیئت‌های اندیشه ورز با سند تحول قوه قضاییه انطباق دارد، افزود: کشور‌های اسلامی تمدن ساز بوده اند و اسلام ظرفیت تمدن سازی را به معنای واقعی دارد و باید از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرد.

سرهنگ انبارکی با اعلام اینکه بسیج حقوقدانان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی نیز برنامه‌های زیادی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: بسیج حقوقدانان در حوزه فضای مجازی برنامه‌های تعاملی با سایر نهاد‌ها را اجرا خواهد کرد.

او ضمن اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون و ۵ هزار هیئت اندیشه ورز در بسیج حقوقدانان کشور، بیان داشت: سازمان بسیج حقوقدانان در حوزه خانواده، مبارزه با حاشیه نشینی، مسائل بین المللی، پیشگیری از وقوع جرم و ... برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.