مسئول پست شبکه دامپزشکی رباط سنگ گفت: ۱۰هزار قطعه طیور این بخش علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم فیاض مسئول پست شبکه دامپزشکی رباط سنگ گفت: این طرح با توجه به وضعیت شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات، به صورت تدریجی و با ملاحظات پیشگیرانه خاص توسط پرسنل پست دامپزشکی رباسنگ بخش رخ در حال انجام است.

اوافزود: در مرحله قبلی که در فصل پاییز انجام شد ۱۷ هزار قطعه طیور بومی زیر پوشش طرح دامپزشکی این منطقه قرار گرفتند.

مسئول پست شبکه دامپزشکی رباط سنگ ادامه داد: به منظور افزایش سطح ایمنی در طیور بومی برای قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و همچنین حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستا، با اولویت روستا‌های نزدیک به واحد‌های طیور صنعتی، طیور بومی روستا‌های منطقه رخ علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

فیاض بیان کرد: نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت انتشار بالا و همچنین عدم درمان قطعی در زمان بیماری موجب خسارات جبران ناپذیری در طیور صنعتی و بومی خواهد شد که تنها با رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون امکان جلوگیری از شیوع بیماری فراهم خواهد شد.

او تصریح کرد: واکسیناسیون طیور بومی به صورت آشامیدنی انجام می‌شود و واکسیناسیون علیه این بیماری در واحد‌های صنعتی هم توسط مرغداران صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.