رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: وجود نهاد‌های میانجی گر، داوری و صلح و سازش در کنار مراجع قضایی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا حداد رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد گفت: صلح یاران، همیاران شورا، طلایه داران صلح و سفیران صلح توانایی کمک به دستگاه قضا برای ایجاد سازش بین اصحاب دعوا را دارند و تلاش آن‌ها در کاهش ورودی پرونده در دستگاه قضا و بالتبع کاهش موجودی زندان‌ها بسیار مؤثر است.

او به منظور برنامه‌های تحولی قوه قضائیه، تصریح کرد: تلاش این دسته از مشارکت کنندگان از جامعه محلی در ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌تواند یکی از گام‌های بسیار مؤثر در حل اختلاف بین اصحاب دعوی باشد و با استفاده از این ظرفیت مردمی، پرونده‌های زیادی ختم به صلح و سازش می‌شود.

حداد صلح و سازش را رسالت اصلی شورا‌ها برشمرد و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مهم شورای حل اختلاف استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی، معتمدین و کارشناسان خبره در امر میانجیگری بوده و کمک شایانی را به دستگاه قضایی خواهد نمود.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد خاطر نشان کرد: با افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم ممکن است مجال لازم برای برگزاری جلسات سازش بین اصحاب دعوی فراهم نشود لذا وجود نهاد‌های میانجی گر، داوری و صلح و سازش در کنار مراجع قضایی امری ضروری است.

حداد در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندانیان، اظهار داشت: با همکاری و تعامل شورای حل اختلاف، میانجی گران و نهاد‌های داوری می‌توان شاهد هر چه بهتر و بیشتر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و آزاد سازی زندانیان بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.