رییس کل دادگستری کرمان گفت: نگاه و رویکرد جدید قوه قضاییه بر مبنای سند تحول قضایی این است، به شکلی فعال، پویا و مطالبه گرانه اعمال حاکمیت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان‌کرمان در دیدار رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با وی گفت: مشارکت جویی و مشارکت پذیری قوه قضاییه در تحقق سند تحول قضایی امر بسیار مهمی است که در اولویت سند تحول قضایی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه سند تحول قضایی از افتخارات و مایه مباهات دستگاه قضایی است، افزود: بر مبنای این سند، قوه قضاییه بنا دارد از نگاه بخشی به قوه قضاییه به همکاری و هم افزایی سازنده و موثر با سایر قوا برای دستیابی به آرمان های متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق عدالت برای شکل گیری تمدن اسلامی ایرانی تغییر رویکرد دهد.

موحد از سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان یک ظرفیت عظیم در کشور یاد کرد و بیان داشت: بالغ بر 40 هزار نفر از نخبگان حقوقی و قضایی کشور زیر چتر بسیج حقوقدانان در حال تلاش هستند و این نیروی اثرگذار می توان منشا خیر و برکات زیادی در کشور باشد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان تاکنون اقدامات بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: یقینا بسیج حقوقدانان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه حقوق و قضا را در اولویت کاری خود قرار می دهد و به صورت مستمر در زمینه تحقق منویات معظم له تلاش می کند.

موحد با بیان اینکه نگاه هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان کرمان، حرکت در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: بسیج حقوقدانان نیز باید در چارچوب منشور گام دوم انقلاب، تلاش و اهتمام لازم را به کار گیرد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

رییس کل دادگستری استان‌کرمان گفت: دوره جدید مدیریت قوه قضاییه دوره مدیریتی انقلابی و تحول آفرین است و سند تحول قضایی دربعد حقوقی و قضایی از اولویت های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود و انتظار می رود، بسیج حقوقدانان نیز درچارچوب تحقق سند تحول قضایی نقش آفرین باشد.

موحد مشارکت مردمی را از اولویت های قوه قضاییه بر مبنای سند تحول قضایی برشمرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه قضا برای تحقق اهداف جامعه و تحقق قوه قضاییه پاسخگو، شفاف و هوشمند از دیگر رویکردهای مهم سند تحول قضایی به شمار می رود.

او با اشاره به اینکه قوه قضاییه بر مبنای سند تحول قضایی تلاش دارد، مصلحت اندیشی و مصلحت انگاری را به اقدامات انقلابی و قاطع تغییر دهد، تصریح کرد: مبارزه قاطع با فساد در درون و برون دستگاه قضایی، برخورد با مفسد، شناسایی بسترهای ایجاد فساد و از بین بردن روزنه های فسادزا از دیگر اولویت های مورد تاکید در سند تحول قضایی است.

رییس کل دادگستری استان‌کرمان با اعلام اینکه قوه قضاییه بر اساس رویکردهای مطروحه در سند تحول قضایی، تخصص محوری را با آموزش قضات و ایجاد شعب تخصصی جزء برنامه های خود قرار داده است، بیان داشت: قوه قضاییه بر اساس مبانی سند تحول قضایی در زمینه های حقوق بشر نیز رویکرد فعال و پویا را دنبال می کند.

موحد با اشاره به آسیب های ایجاد شده ناشی از فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: بسیج حقوقدانان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی می تواند در حوزه قانون محوری و رعایت حقوق مردم بحث مهم حقوقی و قضایی را دنبال کند.

وی تصریح کرد: بسیح حقوقدانان می تواند در حوزه مبارزه با حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرمجاز و ساماندهی آن نیز ایفای نقش کند؛ زیرا این موضوع بسترساز بروز جرایم خشن و آسیب های اجتماعی است.

او در ادامه از تلاش های خالصانه و مجاهدانه رییس بسیج حقوقدانان استان کرمان تقدیر کرد و افزود: حرکت های نو، جهادگونه واثربخشی در مجموعه بسیج حقوقدانان استان کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار