معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از پوشش حداکثری نوآموزان و دانش آموزان عشایری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومه خدابنده لو، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: توجه به تحصیل دانش آموزان مناطق عشایرى از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

او افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش همکاران، مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان عشایری استان شناسایی و رفع شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۹۰۰ دانش آموز عشایری در داخل و خارج از استان مشغول به تحصیل هستند.

خدابنده لو عنوان کرد: جامعه عشایری یکی از سه ترکیب اجتماعی جمعیت ایران، متشکل از سه جامعه متمایز شهری، روستایی و عشایری است که تعریف خاص خود را نیز دارد. این جامعه خوداتکا و خودبسنده ساختاری قبیله‌ای دارد که زندگی مردم آن به واسطه دامداری تامین می‌شود.

او بیان کرد: ۵۹ درصد مساحت کل کشور در حیطه زندگی مردمان عشایر است، اما آن‌ها از نظر آماری جمعیت کمی دارند. آمار جمعیت مردمان عشایر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است که حدود ۲۲۰ هزار خانوار می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش درصدد است، با توجه به اهمیت تحصیل دانش آموزان عشایر دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گام‌های بلندی برای ارتقا و توسعه عدالت آموزشی دانش‌آموزان مناطق عشایری و محروم کشور بردارد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.