رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: مورد مشکوکی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب بین المللی شادگان مشاهده نشده است.

رحیم مجدمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش شهرستان اشاره کرد و گفت: مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در حیات وحش و پرندگان تالاب بین المللی شادگان گزارش نشده است.

او افزود: برای بررسی وضعیت پرندگان در تالاب شادگان، در این شهرستان یک تیم مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست، محدوده تالاب را از نظر جمعیت پرندگان به صورت هفته‌ای مورد پایش قرار می‌دهند.

مجدمی با بیان اینکه با بررسی پایش‌های این گروه تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آن‌ها در محدوده تالاب شادگان مشاهده نشده است، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زیستگاه عاری از این نوع بیماری است و در صورت مشاهده تلفات غیرعادی نسبت به نمونه برداری اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرایت این بیماری از سوی شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در دست انجام است و امیدواریم مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.