یک فعال فناور گفت: با نصب دستگاه رسوب شکن بر روی چیلرها، مبدل‌های حرارتی، گرمکن‌های خورشیدی و ... رسوب‌های موجود از بین می‌رود.

نجمه توانا، مخترع دستگاه رسوب شکن آب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این دستگاه اظهار کرد: دستگاه‌ رسوب شکن آب  جزو ۱۴۰ طرح برتر سی سال اخیر شناخته شده است.

او افزود: وجود رسوبات باعث هدر رفتن انرژی و کاهش راندمان تأسیسات خواهد شد. طبق آمار و بررسی‌ها، سالانه ۴۵ میلیارد دلار هزینه اتلاف انرژی ناشی از رسوب گذاری در تمامی کشور‌ها تخمین زده شده است.

توانا گفت: دستگاه رسوب شکن آب بدون نیاز به برق و باتری کار می‌کند. عمر مفید این دستگاه تا ۳۰ سال برآورد شده و همچنین دارای ۵ سال گارانتی است.

این مخترع در خصوص وجه تمایز این محصول با نمونه خارجی آن تصریح کرد: مشابه خارجی این دستگاه برخلاف نمونه ایرانی نه تنها با برق و باتری کار می‌کند و بلکه نیاز به تعویض فیلتر دارد.

او بیان کرد: از این محصول در جا‌های مختلفی مانند کارواش، کارخانه ها، استخر برای جلوگیری از ایجاد میکروب و قارچ، مرغ داری‌ها (کاهش تلفات) و استخر پرورش ماهی مورد استفاد قرار می‌گیرد، همچنین در یونیت صندلی های دندانپزشکی به صورت آپشن نصب می شود. 

توانا افزود: مهم‌ترین مزیت محصول مخترع دستگاه رسوب شکن آب  استفاده در صنعت است. به محض نصب دستگاه رسوب شکن بر روی چیلرها، مبدل‌های حرارتی، گرمکن‌های خورشیدی و سیستم‌های تهویه مطبوع رسوب‌های موجود به مرور از بین می‌رود و یا هرگونه رسوب‌گذاری را محدود می‌کند.

او تصریح کرد: استفاده از این محصول در تاسیسات خانگی سبب رسوب زدایی از لوله‌های آب ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، آب سرد کن‌ها و موتورخانه‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسمیل رضایب
۲۳:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام..ایا در قم نمایندگی دارید..با چه شمارهای برای دریافت و قیمت دستگاه تماس بگیریم..با تشکر
آخرین اخبار