با فعالیت‌های سپاه ثارالله استان در مناطق محروم ریگان، روستای سرزه ریگان را سرزنده‌تر از قبل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امروز به منظور افتتاح پروژ‌های قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه ثارالله استان راهی مناطق محروم ریگان شدیم.
از لابه لای سنگلاخ‌ها وجاد‌ه های صعب العبور به روستای کچ کهور رسیدیم مردمانی محروم، اما امیدوار به کار وتلاش وهمت مسولینی که شبانه روز کار وتلاش در جهت رفع محرومیت دارند.

اهالی این منطقه با مشاهده جانشین سپاه ثارالله استان وفرمانده سپاه ریگان وامام جمعه وبخشدار مرکزی ومسولین به استقبال آنها آمده اند گویی عزیزی را درمیان دارند.

پیرمردی از اهالی روستا که سال‌ها چشم انتظار لوله کشی آب آشامیدنی سالم است می‌گوید:  بس روی شانه هایم آب آوردم دیگر رمقی برایم نمانده است آن هم تامین آب از کیلومترها دور تر از روستا که کاری مردانه است.

با حضور جانشین سپاه ثارالله استان کلنگ پروژه آبرسانی به روستای کچ کهور به زمین زده شد.

برای آبرسانی به این روستا‌ها کیلومتر‌ها لوله گذاری جهت تامین آب اشامیدنی به همت سپاه ثارالله انجام خواهد شد.

با تلاش قرارگاه سپاه ثارالله، سرزه سرزنده‌تر از گذشته است

با گذر از را‌ههای صعب العبور به روستای امین آباد رسیدیم روستایی که اهالی آن از نعمت مسجد برخوردار نبودند و به تازگی با تلاش سپاه ثارالله از نعمت وجود خانه خدا برخوردار شده و دیگر مجبور نیستند مراسم های مذهبی خود را درچادر برگزار کنند.

به روستای سرزه می رسیم روستایی که با فعالیت قرارگاه پیشرفت وآبادانی اکنون سرزنده واهالی ان امیدوارتراز گذشته به زندگی ادامه می دهند.

قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه ثارالله استان در این روستا مدرسه، خانه عالم ومسجد ساخته واهالی روستا از مزایای آن برخوردار شدند.

رقیه نژادی یکی از دانش اموزان این روستا می‌گوید :به دلیل نبود مدرسه در حال ترک تحصیل بودیم که خوشبختانه با ساخت مدرسه این مشکل حل شده است.

خدامراد هاشم نیز گفت: فرزندان ما در حال ترک تحصیل بودند، چراکه در این روستا تا مقطع ابتدایی برای بچه‌های ما مدرسه وجود داشت.

اواظهارکرد : به دلیل مسافت طولانی  تا شهر ونیز نبود واحد آموزشی قادر به ادامه تحصیل فرزندان مان نبودیم.

با تلاش قرارگاه سپاه ثارالله، سرزه سرزنده‌تر از گذشته است

عیسی نژادی مقدم یکی دیگر از اهالی می گوید: در روستای ما سپاه ثارالله خانه عالم، مسجد ومدرسه ساخته است که جای تقدیر وتشکر دارد.

با نیروهای سپاه ثارالله از روستای سرزه به روستای سیف الدینی ریگان رفتیم روستایی که کشاورزی آن در حال نابودی بود اما با تلاش سپاه ثارالله و لوله گذاری کیلومتر‌ی حالا آب به مزارع انتقال داده شده واز خشکیدگی نخلستان‌ها جلوگیری شده است.

اجرای لوله گذاری از محل موتور پمپ کشاورزی تا مزارع به طول کیلومتر‌ها آب را به نخل‌ها رساند وعطش چندین ساله آن‌ها را برطرف کرده است.
کشاورز سیف الدینی که سال‌ها دست رنجش این روز‌ها سرسبز شده بود دست به دعا برداشته وجمله‌ای زیبا با عنوان "خداوند در بهشت برای شما گلستانی عطا فرماید " خطاب به نیروهای سپاه ثارالله می گوید.

عطا محمد هاشم زهی در گفتگو با خبرنگار  ما گفت:نخلستان ما در حال نابودی بود که به همت سپاه شهرستان نجات یافت و ما اکنون طعم کشاورزی را می‌چشیم .

داخل  روستا باتلاش بچه های سپاه آب گوارایی از لابه لای سنگ‌ها برای  اهالی جریان دارد،این آب آشامیدنی کیلومتر‌ها لوله گذاری شده است تا به این روستا برسد ومنشا آبادانی شود. 

جانشین سپاه ثارالله استان در مراسم افتتاح این طرح‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اظهار کرد:۱۲ پروژه عمرانی در روستا‌های محروم شهرستان ریگان در منطقه سرزه امروز افتتاح واهالی این مناطق از مزایای آنهابرخوردار شدند.

سرهنگ محمد علی نظری گفت: این طرح‌ها به همت قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه ثارالله استان در ۴روستای منطقه سرزه اجرا وافتتاح شدند.

او عنوان کرد: این طرح‌ها در زمینه ساخت واحد آموزشی، خانه عالم، آبرسانی، کشاورزی، مسجد وراه سازی هستند که برای ساخت این پروژ‌های عمرانی بیش از ۱۴میلیارد تومان هزینه شده است.

نظری تصریح کرد: به زودی راه این منطقه که صعب العبور می‌باشد تسطیح واهالی این مناطق از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

او بیان داشت :قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه ثارالله استان در روستا‌های محروم شهرستان خدمات ارزنده‌ای انجام داده است.

گزارش از موسی مولائیان/ریگان

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.