جان بابایی گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۰ تخت ICU در بیمارستان‌های خوزستان طی روز‌های آینده راه اندازی می‌شود.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم هشدار‌های مکرر درخصوص خطرات بیماری کرونا دربازدید از سطح شهر، شاهد سهل انگاری مردم و حضور در بازار‌های اهواز بودیم.

او ضمن تقدیر از همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: هم اکنون میزان ابتلا به کرونا و بستری بیماران در خوزستان سرعت پیدا کرده و شاهد افزایش ۶ برابری شیوع بیماری هستیم، اما زیرساخت‌ها برای درمان به دلیل وجود کادر پزشکی و درمانی مجرب در بیمارستان‌های استان فراهم است.

جان بابایی به راه اندازی ۵۰ تخت ICU در بیمارستان‌های خوزستان طی روز‌های آینده اشاره و بیان کرد: طی روز‌های گذشته نیز ۱۵۰ تخت راه اندازی شده است، همچنین برنامه ریزی‌ها برای بهره برداری و راه اندازی بخش اورژانس در بیمارستان‌های سینا در اهواز، اورژانس بیمارستان الوار گرمسیری در اندیمشک و اورژانس بیمارستان بهبهان صورت گرفت و طی هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین نگرانی را حضور مردم در مراسم فاتحه خوانی و عروسی دانست و اظهار داشت: تصمیماتی در زمینه راه اندازی شرایط آزمایشگاهی در مرز‌های شلمچه و چذابه در خوزستان به منظور انجام تست PCR اتخاذ شد تا اجازه ورود یا ممانعت از ورود مسافران عراقی که قصد ورود به ایران دارند، پس از انجام تست و اعلام نتیجه آن پس از ۶ ساعت میسر شود.

این مقام مسئول به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مبنی بر انجام تست رپید به وسیله کیت‌های تشخیصی که وزارت بهداشت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد اشاره کرد و ادامه داد: با وجود کیت‌های تشخیصی افرادی در فرودگاه ها، ترمینال‌های مسافری و راه آهن قصد سفر به تهران و مشهد و سایر استان‌ها دارند، تست می‌شوند و پس از اطمینان از سلامت می‌توانند از استان خارج شوند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرونا ویروس ، تخت icu
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور حمیدی
۱۹:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
مردم وقتی بفهمن تعداد تخت ها بیشتر شده، دیگه رعایت نمیکنن، امیدوار میشن به خدمات پزشکی
آخرین اخبار