دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما معتقد است که روابط عمومی‌ها باید معنای حقیقی پل ارتباطی با مخاطب باشند.

علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همایش استاندار‌های جهانی روابط عمومی گفت: اتحادیه اروپا برای سنجش‌های مختلف و تعریف استاندار‌ها در حوزه‌های کسب و کار، دستور العمل‌هایی را تعریف کرده است.

وی درباره همایش استاندار‌های جهانی روابط عمومی اظهار کرد: نخستین همایش در این خصوص تحت عنوان «در اروپای جهانی روی پای خودمان بایستیم» برگزار شد. از میان مدیران به پنج نفر نشان طلایی داده شد که بنده هم توفیق داشتم یکی از این نشان‌های طلایی را دریافت کنم.

صدا و سیما باید به افزایش سواد رسانه کمک کند/ روابط عمومی پل ارتباطی رسانه با مخاطب

دارابی درباره نقش روابط عمومی‌ها بیان کرد: امروزه در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم. روابط عمومی‌ها نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند. روابط عمومی‌ها نقش سنتی خودشان را ادامه می‌دهند و در نتیجه مخاطب هایشان را از دست داده اند. روابط عمومی‌ها باید معنای حقیقی پل ارتباطی با مخاطب باشند؛ درخواست‌های مخاطبان را فرموله کنند؛ به سازمان مربوطه برسانند و در مقابل پاسخ‌ها را دریافت و به مردم برسانند. درواقع نقش روابط عمومی‌ها یک نقش دو جانبه است.


بیشتر بخوانید


وی درباره برگزاری این همایش به صورت حضوری خاطر نشان کرد: سال گذشته، قبل از شیوع ویروس کرونا این جشنواره باید برگزار می‌شد، اما مقدماتش فراهم نشد. چند کارگاه آموزشی بزرگ با حضور استادان صاحب نظر، نویسندگان برجسته و مدیران با تجربه روابط عمومی برگزار شد. رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به روابط عمومی‌ها کمک کنند. روابط عمومی می‌تواند نقطه اتصال همه رسانه و روابط عمومی‌ها باشند.

دارابی در پایان تصریح کرد: رسانه ملی با وجود اینکه فضای مجازی یک ابر رسانه است در عرصه خبر مرجعیت اول را دارد. رسانه ملی می‌تواند در چند موضوع کمک کننده باشد که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش سواد رسانه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار