مدیرکل عشایر خراسان رضوی گفت: تسهیلات ویژه پرواربندی دام به عشایر خراسان رضوی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نبوی‌فرد مدیرکل عشایر خراسان رضوی گفت: یکی از مسائل مهمی که در مورد عشایر کشور همگان بدان اذعان دارند نقش پررنگی است که این قشر زحمتکش از ابتدای انقلاب اسلامی در تامین امنیت غذایی و همچنین تولید محصولات پروتئینی داشته‌اند.

او افزود: یکی از سیاست‌های ما همواره در نظر گرفتن سازوکار‌های حمایتی برای عشایر بوده و به همین منظور تسهیلاتی در حوزه پرواربندی به عشایر استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی ادامه داد: امسال هم مبلغی در حدود ۶۹ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص پیدا کرده که خوشبختانه بخش اعظم آن جذب و عشایر همچنان متقاضی این تسهیلات هستند.
بیشتربخوانید


نبوی‌فرد بیان کرد: سال گذشته نیز استقبال بسیار خوبی از سوی عشایر استان از این تسهیلات صورت گرفت و امیدواریم امسال نیز شرایط لازم مهیا شود تا از طریق بانک‌های عامل و با ضمانت‌های مدنظر تسهیلات در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

او تصریح کرد: مصرف کنستانتره ویژه و اجرای طرح پرواربندی از جمله دیگر طرح‌هایی است که با جدیت در میان عشایر استان آن را دنبال می‌کنیم و سودآوری و صرفه‌جویی بسیار مناسبی را برای عشایر استان رقم می‌زند.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از مزایای طرح پرواربندی و کنسانتره ویژه این است که مدت پرواربندی دام را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد که آثار مفیدی را برای جامعه عشایری استان رقم می‌زند.

 
منبع:تسنیم
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.