‍ معاون امور مجلس وزیر ورزش و جوانان:

ساخت ۲۲۳سالن ورزش باستانی در کشور و ۲۸ زورخانه در دست ساخت

معاون امورمجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: تاکنون ۲۲۳سالن ورزش باستانی در کشور ساخته شده است و ۲۸ سالن ورزش باستانی دیگر در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جمشید تقی زاده، معاون امورمجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: تاکنون ۲۲۳ ساالن مجهز ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی در کشور ساخته شده است و ۲۸ سالن دیگر هم در حال ساخت است.

او افزود: هم اکنون۶۰ کشور جهان در ۵ قاره فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای را ایجاد کرده اند که امیدواری در چند سال آینده در تمام دنیا این فدراسیون ایجاد شود.

معاون حقوقی و امور مجلس استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تکمیل دو هزار طرح ورزشی در دولت تدبیر و امید گفت: دو هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌کاره ورزشی دیگر در کشور وجود دارد همچنین در این مدت دو هزار و ۵۰۰ چمن مصنوعی در کشور ایجاد شده است.

او اظهار داشت: در آغاز دولت تدبیر و امید دارای ۴۱هزار اماکن ورزشی بودیم که این تعداد امروز به ۶۱ هزار مکان ورزشی در سراسر کشور رسیده است همچنین در ابتدای دولت ۳۰سازمان مردم نهاد در کشور داشتیم که این مهم امروز به ۳ هزار ۵۰۰ سمن رسیده است.

او افزود: درحوزه توسعه ورزش روستایی در گذشته دارای ۷۰۰ خانه ورزش روستایی بودیم که هم اکنون به ۵ هزار خانه ورزشی رسیده است.

تقی زاده تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر نیز ۲۲۴ طرح ورزشی با اعتبار ۵۰۲ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح که یکی از آن‌ها در شهرستان نهاوند بود که با افتتاح این سرانه ورزشی ما به ۵۰۷ متر مربع رسیده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ورزش باستانی ورزش آئینی و ملی است که رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی در راستای بسط و گسترش آن داشته اند، گفت: خوشبختانه این رشته ورزشی در شهرستان نهاوند دارای علاقمندان بسیاری است همچنان که مورد اقبال پهلوانان ارزنده در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه اگر در کنار همه مساجد یک زورخانه ساخته شود، تصریح کرد: در خصوص پیگیری طرح های نیمه تمام بالای ۷۰درصد شهرستان جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان با حضور وزیر ورزش و جوانان ترتیب خواهیم داد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان، افزود: در حوزه طرح های شهرستان که داری ردیف اعتبار استانی هستند نیز امیدواریم با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان، حمایت‌های استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان بتوانیم شاهد تحول و ارتقاء جایگاه باشیم.

سالن باستانی شهید مُبر شهرستان نهاوند که با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

مجموعه باستانی نهاوند یکی از مجموعه‌های برتر کشور است که زحمات زیادی برای بهره برداری آن کشده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در آئین افتتاح سالن باستانی شهید مُبر اظهار کرد: سالن ورزشی شهید مُبر از سال ۱۳۸۹ آغاز بکار کرده که خوشبختانه امروز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مردم شهرستان و فرماندار و سایر مسئولین با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

حمید سیفی با اشاره به اینکه این سالن با مساحت ۶۲۰ مترمربع و ظرفیت ۲۲۰ تماشاچی از بهترین سالن‌های باستانی کشور است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار