مایکروسافت تا اواخر سال جاری Office ۲۰۲۱ را با ویژگی‌های جدید برای ویندوز و macOS عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت روز گذشته دو نسخه جدید از مجموعه آفیس خود را معرفی کرد که شامل نسخه Office ۲۰۲۱ مصرف کننده و Office LTSC برای مشتریان تجاری است. نرم افزار Office ۲۰۲۱ در اواخر امسال برای هر دو سیستم عامل ویندوز و macOS در دسترس خواهد بود، و مشابه نسخه قبلی Office ۲۰۱۹، برای کسانی که نمی‌خواهند مشترک ابری نسخه‌های ۳۶۵ مایکروسافت باشند، طراحی شده است.

مایکروسافت هنوز تمام ویژگی‌ها و تغییرات Office ۲۰۲۱ را به طور کامل شرح نداده است، اما نوع Office LTSC (کانال سرویس بلند مدت) شامل مواردی مانند پشتیبانی از حالت تاریک، بهبود قابلیت دسترسی و ویژگی‌هایی مانند آرایه‌های پویا و XLOOKUP در اکسل است. البته Office ۲۰۲۱ نیز دارای ویژگی‌های مشابهی خواهد بود.

در این نسخه نیز منتظر هیچ تغییر کلی در رابط کاربری نباشید. حالت تاریک از نظر بصری تغییر کمی داشته، اما مایکروسافت هنوز بیشتر ویژگی‌های رابط کاربری و ابری خود را ابتدا روی نسخه‌های Microsoft ۳۶۵ Office متمرکز می‌کند.

مایکروسافت Office ۲۰۲۱ را تا آخر سال معرفی می‌کند

جارد اسپاتارو، رئیس مایکروسافت ۳۶۵، در مصاحبه‌ای گفت: "این فقط تلاش برای ملاقات با مشتری در جایی است که آن‌ها هستند. مطمئنا مشتریان زیادی داریم که در ۱۰ ماه گذشته به طور دسته جمعی به سرویس ابری منتقل شده‌‍اند. در عین حال، ما قطعا مشتریانی داریم که سناریو‌های مشخصی دارند که تمایلی به انقال به فضای ابری ندارند. "

نسخه بعدی آفیس مخصوص کسانی که مایکروسافت ۳۶۵ را نمی‌خواهند

مایکروسافت برای آینده به نسخه دائمی آفیس متعهد است، اما قیمت و نحوه پشتیبانی از نسخه‌های جدید را تغییر می‌دهد. نرم افزار Office LTSC اکنون فقط به مدت پنج سال به جای هفت سالی که مایکروسافت معمولا برای آفیس در نظر گرفته است پشتیبانی می‌شود.

جارد اسپاتارو رئیس مایکروسافت ۳۶۵، می‌گوید: هر دو نسخه بعدی Office LTSC و Windows ۱۰ LTSC در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. ایده این است که آن‌ها را به هم نزدیک کنیم تا بنگاه‌ها بتوانند آن‌ها را بر اساس نوع مشابهی مستقر و مدیریت کنند. " مایکروسافت اکنون در نظر دارد پیش نمایش Office LTSC را در ماه آوریل منتشر کند و نسخه کامل آن در اواخر سال جاری (میلادی) منتشر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار