معاون نظارت و بازرسی صمت البرز گفت: قیمت‌های سر به فلک کشیده اجناس لباس در این روز‌ها باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پوشاک یکی از کالا‌های اساسی یک خانواده است که طبیعتا بخشی از درآمد یک خانوار صرف خرید لباس می‌شود، اما این کالا امروز با قیمت‌های سر به فلک کشیده باعث نارضایتی مردم شده است.

تخفیف لباس‌ها با شروع فصل جدید شدت می‌گیرد به طوری که هر مغازه‌ای با زدن برچسب‌های مختلف از جمله تخفیف به دلیل تغییر شغل و یا رسیدن اجناس جدید مشتری‌های زیادی را جذب می‌کند.

مرادی، معاون نظارت و بازرسی صمت البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: این قیمت‌های پیشنهادی برای افرادی که قصد خرید لباس را دارند و از قیمت‌های اصلی اجناس مورد نظر آگاه نیستند خوشحال کننده است، فروشندگان با خط زدن روی قیمت‌های قبلی قیمت‌های پایین‌تر برای لباس‌ها در نظر می‌گیرند که این در حالی است که هیچ منبع موثقی وجود ندارد تا مشتری بتواند از قیمت واقعی لباس مطلع شود.

معاون نظارت و بازرسی صمت البرز افزود: تخفیف لباس‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است و عده‌ای از فروشگاه‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ در صد سود روی اجناس می‌کشند و ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف می‌دهند که از این میزان باز ۴۰ درصد آن باز سود است که تخلف محسوب می‌شود.

او با بیان این که در فروشگاه‌های لباس درصد تخفیف نداریم گفت: اگر فروشگاه‌ها چنین کاری را کرده باشند مرتکب تخلف شده، چون تنها فروش فوق العاده است که شامل ۱۰ الی ۱۵ درصد سود مجاز است که می‌توانند اجناس خود رو به فروش برساند.

معاون نظارت و بازرسی صمت البرز گفت: واحد‌های که با این نحو تخلف کرده باشند مجازات شده و درصورت نیاز فروشگاه را تعطیل خواهیم کرد.

مرادی گفت: بازار شب عید نیازمند نظارت بیشتر است و برخورد با متخلفان آرامش را به بازار برمی گرداند.

او گفت: با توجه به این که در روز‌های پایانی سال هستیم باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها توجه بیشتری بر روی بازار داشته باشند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.