مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت:شهرک شهید رجایی جزو شهرک‌های اولیه کشور بوده به طوری که اوایل انقلاب کار‌های اجرایی آن شروع و در سال ۶۳ به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدمرتضی نیرومند اسکویی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت:هم اکنون در این شهرک ۲۶۰ واحد به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۲۳۸ واحد فعال بوده و تمام زیرساخت‌های لازم در این شهرک فراهم است.

سیدباقر شریف زاده مدیرعامل واحد تولید کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده نیز در این جلسه گفت:توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توسعه نرم افزاری واحد‌های صنعتی و تولیدی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و ایجاد بازار‌های صادراتی از نیاز‌های واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

او با بیان اینکه افزایش سرعت اینترنت از شاخصه‌های توسعه در هر جامعه‌ای است افزود:شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با مشکل پایین بودن سرعت اینترنت و نبود زیرساخت‌های لازم مواجه هستند و این مشکلات بر فعالیت آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

اوگفت: خیلی از واحد‌ها در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خط تولید خود را نصب و پروانه بهره برداری نیز اخذ کرده اند، ولی به دلیل نبود برق نمی‌توانند فعالیت کنند بنابراین برای فعالیت آن‌ها ایجاد زیرساخت‌های مختلف در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی ضروری است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۰ در شهرک صنعتی شهید رجایی مشغول فعالیت شده است، ادامه داد: در این واحد صنعتی و تولیدی ۳۰ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی مشغول فعالیت بوده و در بین آن‌ها افرادی با مدارک دکترا نیز وجود دارد.
شریف زاده افزود: محصولات تولیدی این مجموعه شامل کمپرسور‌های صنعتی و معدنی، تجهیزات جانبی کمپرسور، تجهیزات هوای فشرده و مخازن استاندارد است که علاوه بر مصرف داخلی به کشور‌های مختلف منطقه از جمله افغانستان، عراق، امارات، ترکیه و ونزوئلا صادر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.