سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نسبت به تقویت روابط دو جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عاروتص شوع، گیلعاد اِردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن دوستی دیرینه میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را زمینه ساز تقویت بیش از پیش روابط میان واشنگتن و تل‌آویو دانست.

گیلعاد اِردان روز پنج شنبه در توجیه مکالمه تلفنی دیرهنگام میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو گفت: اتحاد قوی و دوستی عمیق بین اسرائیل و ایالات متحده امروز در تماس تلفنی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و رئیس جمهور جو بایدن بار دیگر تأیید شد. روابط ویژه آن‌ها نه تنها منافع امنیتی اسرائیل را حفظ می‌کند بلکه اتحاد ویژه ما را حتی بیشتر تقویت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا بالاخره یک ماه پس از ورود به کاخ سفید بصورت تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضوعات مختلفی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات این تماس تلفنی، اعلام کرد: تماس تلفنی یک ساعته نتانیاهو و بایدن کاملا دوستانه و صمیمی بود و دو طرف درباره موضوعات مختلفی مانند توافق‌های سازش با کشور‌های عربی و همچنین موضوع ایران با یکدیگر به بحث و رایزنی پرداختند.

این بیانیه می‌افزاید: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا طی این تماس بر تقویت روابط میان تل آویو و واشنگتن تاکید کردند.

در اولویت قرار نگرفتن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فهرست تماس‌های بایدن، نگرانی بسیاری را در محافل داخلی صهیونیست‌ها موجب شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار